مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس گلستان گفت: امسال در گنبدکاووس 10 پروژه در قالب 66 کلاس درس و اعتبار 400 میلیارد ریال با 100 درصد مشارکت خیرین به بهره‌برداری رسید.

66 کلاس درس توسط خیرین گنبدی ساخته شد

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از فارس از گنبدکاووس، یاسر لیوانی امروز در مراسم افتتاح مدرسه دخترانه مرحوم «بی‌بی‌سلیمه شیرمحمدی» اظهار کرد: امسال ۴۵ پروژه در قالب ۲۶۰ کلاس درس و زیربنا ۴۰ هزار مترمربع با اعتبار ۲۰ میلیارد ریال و مشارکت ۷۵ درصدی خیرین در استان به بهره‌برداری رسید.
وی تصریح کرد: از این تعداد پروژه‌ها ۱۰ پروژه در قالب ۶۶ کلاس درس با اعتبار ۴۰ میلیارد ریال در گنبدکاووس به بهره‌برداری رسیده که تمامی این مدارس با مشارکت ۱۰۰ درصدی خیرین شهرستان بوده است.
مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس گلستان خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۷۴ کلاس درس که عمده آنها با مشارکت خیرین بوده در حال احداث است که بخشی از آنها تا پایان سال تحصیلی امسال و بخش دیگر تا پایان سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری می‌رسد.
وی با اشاره به افزایش مشارکت خیرین گلستانی در احداث مدارس نسبت به سال گذشته ادامه داد: در سال گذشته خیرین در احداث مدارس استان ۵۰۰ میلیارد ریال کمک کردند که امسال این مشارکت به ۸۰۰ میلیارد تومان افزایش یافته است.
لیوانی گفت: سرانه فضای آموزشی برای هر دانش‌آموز در کشور ۵.۳ مترمربع بوده و در استان این سرانه به ۴.۹ مترمربع رسیده که کمک خیرین در این راستا را می‌طلبد.
وی بیان کرد: بخشی از مدارس گلستان تخریبی و یا نیاز به بازسازی دارد که جایگزین کردن مدارس در افزایش سرانه فضای آموزشی تاثیری نخواهد داشت
* کسب رتبه چهارم کشوری توسط گلستان در پویش ملی «من مادرم»
مدیر کل آموزش و پرورش استان گلستان در این مراسم اظهار کرد: بانوان و مادران گلستانی در پویش ملی «من مادرم بچه‌های ایران فرزند من» مشارکت خوبی داشته و گلستان در این پویش رتبه چهارم کشوری را کسب کرد.
احسان گوهری‌راد خاطرنشان کرد: در طرح «آجر به آجر» نیز با مشارکت مردم استان توانستیم یک مدرسه در یکی از شهرهای استان احداث کنیم.
وی با اشاره به اینکه «همشیره مرحوم بی‌بی‌سلیمه شیرمحمدی» پزشکی در پایتخت و نیکوکار هستند، بیان کرد: از این خانم نیکوکار می‌خواهیم شرایطی فراهم کنند تا با هزینه مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان کنگره‌ای با خیرین و فرهیختگان گلستانی که در تهران ساکن هستند برگزار کنیم تا از این ظرفیت برای ساخت مدارس استان استفاده کنیم.
* مدرسه خیرساز 6 کلاسه در گنبدکاووس افتتاح شد
مدیر آموزش و پرورش شهرستان گنبدکاووس در این مراسم اظهار کرد: این مدرسه با یک‌هزار و ۱۰۰ مترمربع و با اعتبار ۴۵ میلیارد ریال توسط خواهر مرحوم «بی‌بی‌سلیمه شیرمحمدی» و اداره کل نوسازی احداث شده است.
کمال‌الدین نظرنژاد گفت: مرحوم «شیرمحمدی» از فرهنگیان شهرستان بوده که با ساخت این مدرسه به نام ایشان ۲۳۰ دانش آموز دختر در این مدرسه تحصیل خواهند کرد.
وی ادامه داد: امسال با مشارکت خیرین ۱۲ آموزشگاه تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد و درمانگاه فرهنگیان نیز تا ۱۰ روز آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار