مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان:

کشمیری گفت: فرهنگ هر جامعه سرمایه آن جامعه و پشتوانه ای موثر برای توسعه محسوب می شود.

فرهنگ هر جامعه پشتوانه ای موثر برای توسعه محسوب می شود

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از شبستان از گرگان، «عادله کشمیری» عصر روز (شنبه 16 اسفند) در مراسم اختتامیه دومین جشنواره کالاهای فرهنگی «فیروزه» استان گلستان گفت: فرهنگ هر جامعه سرمایه آن جامعه و پشتوانه ای موثر برای توسعه محسوب می شود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان افزود: نمایش استعدادهای انسانی و اقلیمی مختلف علاوه بر ایجاد زمینه های شناخت صحیح توانایی ها و سرمایه های انسانی و ظرفیت های مختلف موجود در اقوام، فرصت مغتنمی برای حرکت مطلوب به سوی اجرای سیاست های اقتصاد مقاوتی و فرآیند توسعه کشور است.

 

وی با بیان اینکه مصرف فرهنگ و کالاهای فرهنگی، فعالیتی اجتماعی و کرداری روزمره است، اظهارداشت:  در مصرف فرهنگی می توان خلاقیت خود را در ساختن فرهنگ و هم تعلقات خود را به صنایع فرهنگی نشان داد.

 

کشمیری ادامه داد: جشنواره ملی فیروزه با هدف اصلاح الگوی مصرف، ارتقاء محصولات فرهنگی، هنری و کاربردی با رویکرد کشف خلاقیت ها و ایده های نو در طرح های اصیل و بومی خلق شده توسط عناصر بومی برگزار شد.

 

وی افزود: رنگین کمان اقوام گلستان، ظرفیتی ویژه برای تولید کالاهای متنوع فرهنگی است و کالاهای فرهنگی فیروزه به منظور رساندن به تولید انبوه، هدف گذاری و تولید می شوند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار