مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد گلستان عنوان کرد

بیکی گفت: فعالیت کانون های فرهنگی هنری مساجد گلستان در طرح ملی ایران قوی رشد بسیار چشمگیری داشته است.

رشد چشمگیر فعالیت کانون های مساجد در طرح ملی ایران قوی

به گزارش گلستان ۲۴؛ «مهدی بیکی» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: ۸۱۶ باب کانون فرهنگی هنری مساجد در گلستان فعالیت می کنند که از این تعداد 564 باب روستایی و ۲۵۲ باب شهری هستند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد گلستان افزود: از این تعداد کانون، 295 کانون استان را اهل سنت تشکیل می دهند.

 

وی از وجود 208 کتابخانه در کانون های مساجد استان خبر داد و ادامه داد: از این تعداد، بخشی مخزن دار و بخشی کتابخانه باز هستند.

 

بیکی گفت: در حال حاضر 59 هزار و 688 نفر عضو ثبت شده در کانون های فرهنگی هنری مساجد استان گلستان مشغول فعالیت هستند.

 

وی یادآور شد: با توجه به اینکه سیاست کلان دولت این است تا ساختار و بدنه دولتی افزایش پیدا نکند، باید از یک طراحی سیستمی برخوردار باشیم که متناسب با آن نظارت و حمایت از کانون ها را داشته باشیم.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد گلستان خاطرنشان کرد: بر همین اساس از سال گذشته سامانه ای با عنوان سامانه بچه های مسجد طراحی شد تا فضا و بستری را برای کانون ها فراهم کند تا فعالیت های سالانه و شاخص فعالیت های خود را در این سامانه ثبت کنند.

 

وی گفت: سال گذشته به دلیل سال ابتدایی این سامانه، استان گلستان جزو 10 استان برتر قرار گرفت.

 

بیکی افزود: امسال این سامانه گسترده تر و فراگیرتر شده و با عنوان طرح ملی ایران قوی شاخص های کانون ها را بارگزاری می کند.

 

وی با بیان اینکه 46 شاخص در سامانه بچه های مسجد بارگزاری شده است، ادامه داد: کانون ها بر اساس این فرمت توانستند فعالیت های خود را بارگزاری کنند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد گلستان گفت: این سامانه از 3 شبستان و 12 رواق فرهنگ، هنر و نوآوری تشکیل شده است.

 

وی افزود: رواق فرهنگ شامل؛ همدلی، دانش، نور، کتاب، رسانه، رواق هنر شامل؛ قلم، ترنج، فیلم، نمایش و سرود و نوآوری شامل؛ کارآفرینی و نوآوری می شود.

 

بیکی گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد گلستان استان گلستان توانسته است از بین رواق ها توانسته است رتبه هایی بین یک تا 7 را در بین کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور کسب کند.

 

وی اظهارداشت: کانون های مساجد گلستان در طرح سه شنبه های تکریم رتبه چهارم، رواق سردار آسمانی رتبه اول، طرح ملی روح مقاومت رتبه دوم، طرح ملی راهکار رتبه دوم، سفیران اجتماعی رتبه سوم، یاریگران زندگی رتبه دوم، تلاوت نور رتبه چهارم، مادران قرآنی رتبه چهارم، تفسیر جزء 8 رتبه سوم، طرح و ایده رتبه اول، ثبت ایده های کانونی رتبه دوم، دوره آموزش عمومی رتبه ششم، به روز رسانی کتابخانه ها و آموزش کتابداران رتبه دوم، طرح شنبه های کتاب رتبه دوم، مسابقات کتابخوانی رتبه ششم، خلاصه نویسی کتاب رتبه سوم، آشنایی با خبرنگاری رتبه سوم، به روز رسانی گروه های سرود رتبه ششم، آشنایی با هنرهای ادبی رتبه چهارم، آشنایی با کارآفرینی رتبه سوم و آشنایی با فناوری اطلاعات رتبه سوم را کسب کرده است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد گلستان افزود: بر اساس این سامانه، وضعیت استان نسبت به سال گذشته بهتر است و استان گلستان جزو 7 استان اول کشور قرار دارد.

 

وی اضافه کرد: استان گلستان نسبت به سال گذشته یک رشد بسیار خوبی در بخش فعالیت ها داشته است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار