عضو هیات علمی گروه کودکان دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: ویروس جهش یافته انگلیسی، کمی متفاوت تر از کرونا چینی است و از نظر علایم بالینی تفاوت چندانی با کرونا رایج ندارد اما دردهای عضلانی و سرفه در کرونا انگلیسی بیشتر از کرونای معمول است.

این 2نشانه می تواند از علائم کرونای انگلیسی باشد

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از بهداشت نیوز، دکتر محمدعلی کیانی با اشاره به اینکه در حال حاضر کرونا در دنیا معضل نخست جهانی است و براساس آخرین امار 114 میلیون نفر در دنیا به این بیماری مبتلا شدند، گفت: از این تعداد 30 درصد بیماران کرونایی وارد فاز سخت بیماری می شوند و متاسفانه 2 درصد آنها از دنیا می روند.

وی با اشاره به اینکه از میان این آمار 1 درصد کل موارد را کودکان تشکیل می دهند عنوان کرد: از بین رفتن حس چشایی و یا بویایی در کرونا انگلیسی کمتر دیده شده است و تعداد تست های منفی کاذب در کرونای انگلیسی بیشتر از کرونای چینی است البته زمان مراجعه برای انجام تست نیز اهمیت دارد به عنوان نمونه فرد بیمار چند روز بعد از بروز علائم می تواند برای انجام تست دقیق مراجعه کند.

فوق تخصص گوارش کودکان با بیان اینکه برای اثبات کرونا اقدامات مختلفی از جمله انجام تست پی سی آر ، سی تی اسکن ریه، تست آزمایشگاهی، بررسی علائم کلینیکی انجام می شود، ادامه داد: سرعت سرایت این بیماری 70 درصد بیشتر از کرونا چینی است .

دکتر کیانی ابراز کرد: هر ویروس در بدن افراد مختلف نتایج مختلفی را می تواند بروز دهد که این موضوع بستگی به توان سیستم ایمنی بدن، میزان ویروس ورودی به بدن دارد ؛ البته خوشبختانه بعید است که تغییرات ویروس، اثرگذاری واکسن را کاهش دهد .

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: هراس از بستری شدن در بیمارستان یک معضل مهم در روند درمان بیماران کرونایی است ؛ لذا مردم باید اطمینان خاطر داشته باشند که در بیمارستان درمان بیماران به خوبی انجام می شود و به خاطر نگرانی از بستری شدن روند درمان خود را با مشکل مواجه نکنند تا در نهایت با جال وخیم در بیمارستان بستری شوند .

 

ارسال نظر

آخرین اخبار