وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: گردشگری منطقه‌ای موضوع بسیار مهمی برای وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی است و تلاش می‌کنیم به‌خصوص در استان‌های مرزی روابط با کشورهای همسایه را برقرار کنیم.

وزیر میراث فرهنگی: گردشگری فرهنگی را در کشور رونق می‌دهیم

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از تسنیم از  گرگان ، علی اصغر مونسان شامگاه یکشنبه در " شب فرهنگی ایران و قزاقستان" اظهار داشت: هر آنچه یک ملت در طول تاریخ به دست آورده است تشکیل‌دهنده فرهنگ است که شامل آداب، پوشش، پویش رسوم، سنت‌ها و غیره می‌شود. ملت‌ها دارای فرهنگ هستند و چه خوب است به فرهنگ یکدیگر احترام گذاشته و با شناخت فرهنگ یکدیگر از این ظرفیت برای تقویت روابط استفاده کنیم.

وی خاطرنشان کرد: برنامه‌های فرهنگی چون شب فرهنگی ایران و قزاقستان به میزبانی استان گلستان می‌تواند به شناخت بیشتر ملت‌ها از یکدیگر کمک کند و می‌توان از این فضا برای ارتباطات پایدار و توسعه مودت استفاده کرد.

مونسان تصریح کرد: توسعه روابط منطقه‌ای جزو اصول راهبردی دولت جمهوری اسلامی ایران است و برگزاری برنامه‌های فرهنگی مانند شب‌های فرهنگی می‌تواند به‌ویژه در سطح منطقه‌ای به ارتباطات هر چه بیشتر کشورها کمک کند.

وی بیان کرد: وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با تکالیفی که در حوزه فرهنگ دارد تلاش می‌کند از داشته‌های فرهنگی کشور به‌خوبی بهره گرفته و گردشگری فرهنگی کشور را رونق ببخشد.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با اشاره به این‌که گردشگری، پیام صلح و مودت را تبادل می‌کند و گردشگران با سفر هم بافرهنگ کشورهای مختلف آشنا و هم فرهنگ کشور خود را معرفی می‌کنند، گفت: امیدواریم استان گلستان موفق شود به‌واسطه برنامه شب‌های فرهنگی و تکثر اقوام این منطقه از این ظرفیت به‌خوبی استفاده و با رشد گردشگری به تقویت و تعاملات مردم منطقه کمک کند.

وی با تأکید بر این‌که وزارت میراث‌فرهنگی برای کمک در راستای تقویت روابط ایران و قزاقستان آمادگی دارد، اظهار امیدواری کرد: سالانه میزبان هفته فرهنگی ایران و قزاقستان به میزبانی استان گلستان باشیم و در سال‌های آینده دستاوردهای این رویداد فرهنگی را برشماریم.

 ایجاد تنوع محصولات گردشگری  

مونسان در ادامه با اشاره به اقدامات گردشگری در دولت یازدهم گفت: در دولت تدبیر و امید بیش از 480 هتل و دو هزار و 200 واحد بوم گردی به مجموعه گردشگری کشور اضافه‌شده است.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اظهار داشت: تنوع محصولات گردشگری در کشور موضوعی است که در این دولت به آن پرداخته‌شده است و وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تلاش کرده است تا گردشگری کشور را صرفاً از گردشگری فرهنگی و تاریخی خارج کرده از همه ظرفیت‌های کشور برای توسعه گردشگری استفاده کند.

مونسان خاطرنشان کرد: گردشگری کشاورزی، معدنی و صنعتی از اشکال جدیدی است که در حوزه گردشگری کشور به آن روی آوردیم و به سمتی می‌رویم تا هر فرصتی که در کشور بتواند جاذبه‌ای برای گردشگران باشد به مجموعه گردشگری اضافه کنیم.

وی اضافه کرد: گردشگری منطقه‌ای موضوع بسیار مهمی برای وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی است و تلاش می‌کنیم به‌خصوص در استان‌های مرزی کشور روابط با کشورهای همسایه را برقرار کرده تا در قالب گردشگری روابط بین ملت‌ها گسترش یابد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار