رییس اداره تعزیرات حکومتی گنبدکاووس که حوزه فعالیت آن علاوه بر این شهرستان، ۲ شهرستان آزادشهر و رامیان نیز می‌باشد، گفت که با شروع طرح‌ نظارتی ویژه ایام پایانی سال از ۱۵ بهمن تاکنون، ۴۰۰ پرونده تخلف برای بازاریان سه شهرستان در شعب رسیدگی کننده این اداره تشکیل شده است.

۴۰۰ پرونده گرانفروشی در تعزیرات گنبدکاووس تشکیل شد

به گزارش گلستان ۲۴؛ محمودرضا دنکوب روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، گرانفروشی و عرضه خارج از شبکه روغن، مرغ و تخم مرغ، قاچاق کالا و دام و رعایت نکردن شیوه‌نامه‌های بهداشتی مقابله با کرونا را از مهمترین تخلفات بازاریان سه شهرستان ذکر کرد و افزود: پرونده متخلفان توسط شعب اداره تعزیرات درحال رسیدگی می‌باشد و برای یشتر آنها رای صادر شده است. 

وی بابیان اینکه طرح نظارتی ویژه ایام پایانی سال تا ۱۵ فروردین سال آینده ادامه دارد، اظهارداشت: تیم‌ها مشترک باحضور کارشناسان و بازرسان صنعت، معدن و تجارت، تعزیرات، مرکز بهداشت و نیروی انتظامی به صورت روزانه بر عرضه کالاهای اساسی بالاخص مرغ، تخم مرغ، روغن، شکر و برنج، آجیل و پوشاک نطارت دارند. 

دنکوب اضافه کرد: هیچ کمبودی برای تامین کالاهای اساسی وجود ندارد اما به سبب افزایش تقاضای بیش از نیاز مردم، شاهد برخی گرانی‌ها در بازار سراسر کشور هستیم که بازرسان دستگاه‌های متولی با تشدید نظارت‌ها با متخلفان برخورد می‌کنند.

وی از مردم خواست تا درصورت مشاهده هرگونه تخلف در واحدهای صنفی، مراتب را به شماره ۱۲۴ ستاد خبری سازمان صنعت، معدن و تجارت و یا شماره ۳۳۳۳۰۲۳۴ اداره تعزیرات حکومتی گنبدکاووس و یا سامانه ۱۳۵ اطلاع دهند تا تیم‌های نظارتی در کمترین زمان برای بررسی موضوع به محل اعزام شوند.

رییس اداره تعزیرات حکومتی گنبدکاووس همچنین یادآور شد که در ۱۱ ماهه امسال نیز ۲ هزار و ۵۰۰ فقره پرونده برای واحدهای صنفی متخلف گنبدکاووس، آزادشهر و رامیان تشکیل و متخلفات به پرداخت ۴۴ میلیارد ریال جزای نقدی محکوم شدند.

دنکوب افزود: ۵۰۰ مورد از این پرونده‌ها مربوط به رعایت نکردن موارد بهداشتی، ۴۵۰ پرونده با موضوع قاچاق کالا و سایر پرونده‌ها مربوط به بخش کالا و خدمات از جمله گرانفروشی و عرضه خارج از شبکه کالاهای اساسی بوده است.

سه شهرستان گنبدکاووس، آزادشهر و رامیان با جمعیت تقریبی ۵۵۰ هزار نفر در شرق گلستان واقع‌اند و حدود ۱۵ هزار واحد صنفی دارای پروانه کسب دارند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار