کارشناس حقوق در مورد تنظیم و شرایط قرارداد توضیحاتی داد.

برای تنظیم قرارداد چه شرایطی لازم است؟

به گزارش گلستان ۲۴؛ علی میراب کارشناس حقوق در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، گفت: در مورد تنظیم و شرایط نوشتن باید گفت که قرارداد در صورت قلم خوردگی در متن آن، علت و اصلاحیه آن قید و به امضاء طرفین برسد.

او افزود: نسخه‌های قراداد باید به تعداد افراد ذینفع باشد و قبل از تنظیم قرارداد راجع به مفاد ومندرجات آن توافق شده و شهود حداقل ۲ مرد در قرارداد به استحکام و قوت آن می‌افزاید.

میراب گفت: در قرارداد نمونه (چاپی) بند‌هایی که مورد نظر طرفین نیست تصریح و اصلاح و از امضاء قرارداد بدون حضور طرف دیگر و قبل از احراز سمت و هویت وی خودداری شود.

او گفت: چنانچه فروشنده مالک رسمی نباشد باید سمت وی در قرارداد تصریح واگر میزان مالکیت فروشندگان متفاوت است سهم مالکیت هریک قید شود.

کارشناس حقوق گفت: در صورتی که یکی از طرفین قرارداد ورثه باشد ارائه انحصار گواهی حصر وراثت الزامی است و قرارداد‌های تنظیمی در بنگاه معاملات حتی با آرم و مهر بنگاه سند عادی محسوب می‌شود.

او گفت: اگر خریداران متعدد هستند میزان مشارکت هر یک مشخص و در نوشتن میزان مورد معامله مانند، شش دانگ یا سه دانگ دقت شود.

او گفت: مساحت بر طبق سند مالکیت و اگر مورد معامله اصلاحی دارد مراتب قید شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار