کنفدراسیون فوتبال آسیا چطور از ماجراهای ایران و بحرین خبر ندارد که میزبانی مقدماتی جام جهانی را به منامه می دهد اما ایران که در سخت ترین سال حضورش در این مرحله قرار گرفته را از حق میزبانی محروم می کند؟

حرکت عجیب کنفدراسیون فوتبال آسیا علیه ایران ؛ نقشه ناجوانمردانه AFC

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام، امروز که کنفدراسیون فوتبال آسیا یقه فوتبال ایران را درباره ماجرای میزبانی گرفته و این حق مسلم را مثل نقل و نبات برای عربستان و بحرین خرج می کند و فوتبال ما را به طور کلی نادیده می گیرد، موجی عصبانیت را در داخل به وجود آورده است.

آنچه اما مایه آزار می شود این است؛ ما فقط عصبانی می شویم و فریادهای خود را بر سر فدراسیون فوتبال، مدیران قبلی و حتی جدید خالی می کنیم؛ در حالی که هیچ راهکار دیگری نداریم؛ در واقع هیچ زور خاصی به جز عصبانیت!

از کفاشیان و تاج بگیرید که امروز بابت هر اتفاقی در فوتبال کشور، پای ثابت انتقادها هستند تا حتی حیدر بهاروند و عزیزی خادم که چندین سال در فدراسیون حضور دارند، هر کدام مقصران این حادثه قلمداد می شوند اما محرومیت از حق میزبانی و متاسفانه دادن این حق به عربستان و بحرین، نشانه های بزرگی از یک حذف گسترده دارد!

کنفدراسیون فوتبال آسیا می داند در ادوار گذشته؛ ایران با قاطعیتی مثالزدنی به جام جهانی صعود کرده است؛ ساحت فوتبال ملی در ایران دگرگون شده و اگرچه در جام ملت های آسیا نتیجه لازم را نگرفتیم اما تیمی شایسته تر از ایران در رقابت های مقدماتی جام جهانی در دو دوره گذشته وجود نداشت.

وقتی ویلموتس سرمربی تیم ملی ایران شد، متاسفانه داستان صعودهای بی دردسر ایران به جام جهانی به انتها رسید و این روزها با مخاطره حذف از رقابت های جام جهانی مواجه شده ایم.

مساله چندان پیچیده هم نیست؛ ما در مقدماتی جام جهانی، ۳ بازی مقابل تیم های بحرین، عراق و هنگ کنگ در پیش داریم که حق میزبانی در هر ۳ بازی از ایران سلب شده است؛ مخاطره اصلی اما آنجاست که ایران حتی اگر در این ۳ مسابقه، فقط یک تساوی بگیرد کارش برای صعود به جام جهانی تمام شده است. از همین جا به سادگی می توان نتیجه گرفته دوستی از راه دور شیخ سلمان با فوتبال ایران از هزار دشمنی هم بدتر است و کنفدراسیون فوتبال آسیا بدش نمی آید کلک فوتبال ایران را درر راه صعود به جام جهانی بکند.

آنهایی که کرسی های AFC را اشغال کرده اند و به اصطلاح مدیران فوقانی این ارگان بین المللی هستند بهتر از ما می دانند سعودی ها با رایزنی های ساده، میزبانی را از ایران در لیگ قهرمانان گرفته اند اما چطور می شود که عربستانی ها در همین رقابت ها باید از یک تیم ایرانی در کشور خودشان پذیرایی کنند؟

کنفدراسیون فوتبال آسیا چطور از ماجراهای ایران و بحرین خبر ندارد که میزبانی مقدماتی جام جهانی را به منامه می دهد اما ایران که در سخت ترین سال حضورش در این مرحله قرار گرفته را از حق میزبانی محروم می کند؟ اگر این فعل و انفعلات عامدانه، نامش دشمنی با فوتبال ایران نیست پس چیست؟

AFC می داند تیم ملی ایران حتی در صورت استفاده از حق میزبانی برای صعود به جام جهانی با نتایجی که پیشتر مارک ویلموتس گرفته بود، دردسرهای بزرگی داشت اما کنفدراسیون خواست لطفش را در حق ایران تمام کند و امیدواری ها به صعودی که در هاله ای از ابهام قرار داشت را با پاس دادن امتیاز میزبانی به بحرین به طور کامل به یاس تبدیل کند!

 

ارسال نظر

آخرین اخبار