مدیرکل انتقال خون گلستان عنوان کرد

بنی عقیل گفت: در سال ۱۴۰۰ بر میزان مراکز درمانی گلستان افزوده می شود و لذا نگرانی هایی برای تامین خون و فرآورده های خونی وجود دارد.

افزایش مراکز درمانی و نگرانی برای تامین فرآورده های خونی گلستان/ اتوبوس انتقال خون یک ضرورت در استان

به گزارش گلستان ۲۴؛ «سیدصادق بنی عقیل» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: برای سال 1400 نگرانی هایی در خصوص تامین میزان خون و فرآورده های خونی در استان وجود دارد چرا که در سال اینده بر تعداد تخت های بیمارستانی استان افزوده می شود و مراکز جدیدی به خون و فرآورده های خونی نیاز پیدا خواهند کرد.

 

مدیرکل انتقال خون گلستان ادامه داد: خون و فرآورده های خونی نیز با اهدای خون تامین می شود و برای اینکه در این بخش با مشکل رو به رو نشویم باید نسبت به تامین اتوبوس انتقال خون به عنوان یک راهبرد میان مدت اقدام کنیم.

 

بنی عقیل یادآور شد: اتوبوس انتقال خون می تواند در مراکز روستایی حضور پیدا کند و از نظر پدافندی نیز حائز اهمیت است.

 

وی یادآور شد: در سطح استان در دو مرکز  انتقال خون گرگان و گنبدکاووس نیروهای ما مستقر هستند و دیگر شهرستان ها از این مرکز نیروهای آنها تامین می شود و اگر اتوبوس داشته باشیم می توانیم به نقاطی که مردم دسترسی ندارند برای دریافت خون مراجعه کنیم.

 

مدیرکل انتقال خون گلستان متذکر شد: در شرق استان شهرهایی مثل کلاله و مراوه تپه مردم از اهدای خون استقبال می کنند و انتظار داریم مسئولان به این اجماع برسند که داشتن اتوبوس در انتقال خون یک ضرورت است و در این مسیر مساعدت کنند.

 

بنی عقیل افزود: بیشترین گروه خونی که نسبت به اهدای خون اقدام کردند گروه های خونی مثبت بوده و البته یکی از دلایل اینکه اهدای خون در گروه های خونی منفی کمتر بوده به دلیل کم بودن تعداد این گروه های خونی است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار