مدیرکل انتقال خون گلستان:

مدیرکل انتقال خون گلستان با بیان این که ذخایر خونی استان کمتر از میزان لازم است، از مردم خواست برای اهدای خون به مراکز این نهاد مراجعه کنند.

قفسه های خالی ذخایر خونی در گلستان/ آستین های همت را بالا بزنید

به گزارش گلستان ۲۴؛ سید صادق بنی عقیل در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارکرد: ذخایر خونی استراتژیک هفت روزه بوده اما در گلستان این رقم هم اکنون به ۳.۵ روز رسیده است.

وی افزود: بیشترین گروه‌های خونی مورد نیاز A ،B ،AB، و O از نوع مثبت است.

بنی عقیل گفت: پایگاه‌های انتقال خون گرگان و گنبدکاووس صبح تا بعدازظهر و پایگاه علی آبادکتول هم در ساعات اداری پذیرایی مردم نوعدوست برای اهدای خون است.

وی در خصوص اهدای پلاکت بیان کرد: این کار به دو صورت انجام می‌شود، می‌توان از افرادی که برای اهدای خون مراجعه کرده پلاکت دریافت کرد و یا افراد می‌توانند تنها برای اهدای پلاکت مراجعه کنند.

مدیرکل انتقال خون گلستان توضیح داد که در روش پلاکت فرزیس، یک نفر به اندازه پنج نفر می‌تواند پلاکت اهدا کرده و گلبول‌های خونی وی دریافت نمی‌شود.

بنی عقیل عنوان کرد: از ابتدای سال تاکنون ۴۱۰ بهبودیافته کرونایی در استان برای اهدای پلاسما مراجعه کرده که از این تعداد ۲۹۰ نفر موفق به اهدای پلاسما شدند.

وی اضافه کرد: طی هفت ماهه نخست امسال ۲۸ هزار واحد خونی در گلستان تأمین شده است.

مدیرکل انتقال خون گلستان افزود: عمر فرآورده‌های خونی پایین بوده و چون جایگزینی هم ندارند از مردم می‌خواهیم پیوسته اهدای خون داشته باشند تا ذخایر حفظ شود.

بنی عقیل تصریح کرد: برخی از عوامل مانند کرونا و ماندن در خانه و فصل سرما سبب کاهش اهدای خون شده اما مصرف خون دائم است.

وی بیان کرد: اتوبوس سیار در گلستان وجود نداشته و امیدواریم با تلاش مسئولان در سال ۹۹ یک دستگاه سامانه سیار تهیه کنیم.

مدیرکل انتقال خون گلستان اظهارکرد: در اتوبوس تمام استانداردهای لازم با داشتن امکانات سرمایشی و گرمایشی و غیره رعایت می‌شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار