مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت گلستان گفت که تاکنون ۲ هزار و ۳۰۰ عدد واکسن ۲ دوزی (دو مرحله‌ای) "اسپوتنیک وی" در اختیار دانشگاه علوم پزشکی استان قرار گرفت که حدود ۲ هزار دوز آن به کادر درمان و جانبازان تزریق شده است.

واکسن کرونا به ۲ هزار نفر از کادر درمان و جانبازان گلستان تزریق شد

به گزارش گلستان ۲۴؛ علی باقری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: تزریق واکسن کرونا همزمان با سراسر کشور از اواخر بهمن ماه به کادر درمان درگیر با بیماران کووید ۱۹ در استان گلستان آغاز شد.

وی با اشاره به اینکه واکسن اسپوتنیک وی در ۲ مرحله قابل تزریق است و حداقل ۹۲ درصد ایمنی بدن انسان را در مقابل ویروس کرونا بالا می‌برد، افزود: در ابتدای ورود واکسن، ۲۷۰ دوز آن به کادر درمان که در ارتباط مستقیم با بیماران کرونایی بودند، تزریق شد و مرحله دوم تزریق نیز از هفته گذشته آغاز شده است.

باقری اضافه کرد: از هفته قبل با ورود ۲ هزار عدد واکسن جدید ۲ مرحله‌ای اسپوتنیک وی، تزریق مرحله نخست این واکسن به سایر کادر استان فعال در بخش‌های عفونی، اورژانس ۱۱۵، مراکز منتخب خدمات رسان به بیماران کووید۱۹ و کارکنان آزمایشگاه‌های گلستان آغاز شده است.

وی بابیان اینکه تزریق واکسن کرونا به جانبازان گلستان در حال انجام است، ادامه داد: از امروز مرحله نخست تزریق واکسن کرونا به سالمندان ساکن مراکز نگهداری بهزیستی استان نیز آغاز می‌شود.

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت گلستان همچنین گفت که در هفته جاری محموله جدید واکسن کرونا وارد استان می‌شود و در این مرحله جامعه هدف بیشتری در اولویت تزریق واکسن قرار می‌گیرند.

باقری افزود: با توجه به شرایط خاص نگهداری واکسن کرونا در دمای پایین و یخچال‌های مجهز، علاوه بر وجود ۱۵ مرکز نگهداری واکسن در شهرستان‌های گلستان، ساخت مرکز زنجیره سرما (مرکز نگهداری واکسن) مجهز دیگری با همکاری شهرداری و نیکوکاران در گرگان آغاز شده و تا چند ماه آینده شروع به‌کار می‌کند.

براساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی گلستان، در حال حاضر ۲۴۸ بیمار کرونایی در بیمارستان های این استان بستری هستند که حال ۱۹ نفر آنان وخیم است.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در رابطه با اعلام آخرین آمار مبتلایان و جانباختگان کرونا در ایران، گفت: با فوت ۸۸ نفر از مبتلایان بیماری کووید۱۹ در شبانه روز گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در ایران به ۶۱ هزار و ۲۳۰ نفر رسیده است.

سیما سادات لاری افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر دیروز (۲۴ اسفند ۱۳۹۹) بر اساس معیارهای قطعی تشخیص هفت هزار و ۵۹۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و ۷۴۸ نفر بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۷۴۶ هزار و ۹۵۳ نفر رسید.

وی گفت: خوشبختانه تاکنون یک میلیون و ۴۹۲ هزار و  ۴۸۸ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند همچنین سه هزار و ۸۳۱ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند و تاکنون ۱۱ میلیون و ۷۱۶ هزار و ۲۱۰ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار