مدیر مرکز تخصصی امام شافعی گفت: روش تبلیغ و تبیین دین در جامعه امروز باید به گونه ای باشد که مدافع اسلام ناب و بر اساس حرکت علمی بدون گرایشات قومی، جنسی و مذهبی باشد.

شناخت اصول دین برمبنای علم باشد

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایسنا، عبدالسلام کریمی مدیر مرکز تخصصی امام شافعی امروز سه شنبه در همایش پرچمداران دین و اندیشه که در مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور برگزار شد اظهار کرد: روش تبلیغ و تبین دین در جامعه امروز باید به گونه ای باشد که مدافع اسلام ناب و بر اساس حرکت علمی بدون گرایشات قومی، جنسی و مذهبی باشد.

وی افزود: اگر بیش از حد به هریک از این خصوصیات توجه شود به اصل دین ضربه وارد می شود، اصل و اساس این است که باید در راه دین حرکت کرد و توصیه های خدا را تبیین کنیم تا جایگاهی بیابیم.

مدیر مرکز تخصصی امام شافعی بیان کرد: اگر علم و تحقیق و پژوهش کاربردی شوند از افراط و تفریط جلوگیری خواهد شد.

وی با بیان اینکه افراط و تفریط کار جاهل است عنوان کرد: دین باید در جهت سود رسانی به انسان و در جهت خدا باشد و بدون افراط و تفریط در هر زمینه ای برای بشر باشد.

کریمی ادامه داد: منشأ افراط جهل و منشأ عدالت علم است و باید بر این اساس کار را شروع کرد.

وی عنوان کرد: اول باید سخت افزار را درست کرد و بعد به درون پرداخت و همه را با یک نسخه درمان نکنیم، بلکه باید با روانشناسی در خور و اقتضای هر فرد جواب مشخص و متفاوت داشته باشیم.

مدیر مرکز تخصصی امام شافعی عنوان کرد: باید خانه ایمان را در افراد به عنوان سخت افزار انسان ها محکم بنا کرد و بعد راه درون و حجاب و عفاف آن ها را اصلاح کرد.

وی افزود: سلایق نباید جایگزین اصل شود و مذهب نباید جایگزین دین شود، بلکه مذهب باید عین دین باشد.

کریمی بیان کرد: اختلافات مذاهب اصولی نیست و ریشه و بدنه اصلی دین یکی است لذا مذاهب مختلف اسلامی نباید به همدیگر ضربه بزنند.

مدیر مرکز تخصصی امام شافعی در کردستان عنوان کرد: جدل باید به خوبی صورت گیرد و شیعه و سنی باید با وحدت اختلافات را کاهش دهند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار