مدیرکل هواشناسی گلستان از استمرار سرمای شبانگاهی در همه شهرهای استان تا روز چهارشنبه خبر داد و گفت که در این مدت همه شهرها دمای شبانه صفر درجه را تجربه خواهند کرد.

یخبندان شبانه تا چهارشنبه در گلستان ماندگار است

به گزارش گلستان ۲۴؛ نوربخش داداشی روز دوشنبه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار داشت: از امروز تا پنج‌شنبه هوای صاف و نیمه ابری در استان حاکم خواهد بود و دمای هوا در گرگان از ۱۷ درجه سانتیگراد در دوشنبه تا ۲۲ درجه در روز چهارشنبه نوسان خواهد داشت.

وی بیان کرد: روزهای جمعه و شنبه با ورود سامانه ضعیف بارشی به استان، بارش‌ رگباری باران در بخش‌هایی از گلستان قابل مشاهده است.

داداشی به کاهش متوسط بارندگی گلستان اشاره کرد و افزود: در سال زراعی جاری که از مهرماه آغاز شده تاکنون ۱۷۲ میلیمتر بارش در استان ثبت شده که این رقم نسبت به میانگین متوسط بلند مدت در استان ۹۶ میلیمتر کمتر شده است.

مدیرکل هواشناسی گلستان همچنین گفت که بارش باران اسفند ماه استان با افزایش ۱۹ درصدی نسبت به مدت متوسط به ۴۸ میلی متر رسید.

فعالیت سامانه سرد و بارشی در روزهای جمعه و شنبه اخیر، موجب کولاک و ریزش شدید برف در مناطق کوهستانی، کاهش هشت تا ۱۲ درجه‌ای دما، بسته شده جاده‌ها در مناطق برف‌گیر و مرتفع و قطعی برق برخی روستاهای گلستان شد.

استان گلستان دارای ۲۸ مرکز باران سنجی برخط و ۱۴۰ مرکز ایستگاه هواشناسی است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار