رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم: طبق گفته وزیر محترم بهداشت با توجه به وضعیت شیوع کرونا در کشور، در صورت عدم رعایت هشدارها عید امسال می تواند آغاز گر موج جدیدی از بیماری کرونا در کل کشور شود.

مراقب دید و بازدید های عید باشیم؛ از رفتن به سفر خودداری کنید

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از بهداشت نیوز،  دکتر محمد رحمانیان در جلسه ستادی مقابله با کرونا دانشگاه گفت: از شهروندان عزیز خواهشمندیم دید و بازدید های عید را کم و از رفتن به مسافرت صرف نظر کنند.

وی گفت: برگزاری مراسم های مختلف از جمله عقد و عروسی عامل خطرسازی برای انتقال بیماری به دیگران به حساب می آید. خواهشمندیم  در این ایام از برگزاری این مراسم ها تا آنجا که امکان دارد خودداری کنید.

دکتر رحمانیان با اشاره به افزایش آمار مبتلایان در روستاهای بخش سیمکان و شهرستان خفر گفت: هنوز در مورد روستاها احساس خطر می کنیم و از مردم می خواهیم پروتکل های بهداشتی را بیشتر از قبل جدی بگیرند.

به گفته وی در دو هفته گذشته تعداد مبتلایان زیر ۲۰ سال و آمار بیماران بستری در آی سی یو که بیشتر آنها سالمند هستند افزایش یافته است.

وی با اشاره به شلوغی خیابان ها، مراکز خرید و فروشگاه ها گفت: با توجه به خرید پایان سال و نزدیک بودن به سال جدید، تردد در خیابان ها و تجمع در فروشگاه ها بسیار زیاد است که از اصناف محترم خواهشمندیم به حفظ فاصله فیزیکی خریداران توجه کرده و نگذارند محیط کسب و کارشان بیش از حد شلوغ شود.

مراجعه سریع افراد به مراکز منتخب نمونه گیری و یا همکاری با تیم مراقبت در منزل کمک زیادی در بیماریابی افراد و کنترل بیماری دارد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار