به دنبال بسته شدن مرزهای ایران و عراق و محدودیت تردد برای زائران ایرانی از یک سال پیش، ستاد بازسازی عتبات در آستانه نوروز ۱۴۰۰ طرح زیارت نیابتی را به اجرا گذاشته است.


ثبت‌نام زیارت نیابتی عتبات ویژه نوروز آغاز شد

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایسنا، یوسف افضلی ـ معاون فرهنگی و مشارکت‌های مردمی ستاد بازسازی عتبات عالیات ـ گفت: نوروز ۱۴۰۰ طرح «زیارت نیابتی» توسط خادمان این ستاد و عوامل ایرانی حاضر در پروژه‌های بازسازی و توسعه حرم‌های مطهر در عراق انجام می‌شود.

او یادآور شد: به دنبال همه‌گیری ویروس کرونا و توقف امکان تشرف زائران ایرانی به عتبات مقدس در عراق به ویژه در ایام اربعین، ستاد بازسازی عتبات عالیات با توجه به توان و ظرفیت موجود در کشور عراق و درخواست خیل مشتاقان زیارت ابا عبدالله (ع) در عملی ابتکاری نسبت به ثبت‌نام و انجام زیارت نیابتی اقدام کرد.

افضلی افزود: از زمان آغاز این طرح تا کنون بیش از یک‌صدهزار نفر از هموطنان در تارنمای ستاد بازسازی عتبات برای انجام زیارت نیابتی ثبت‌نام کردند که پس از انجام آداب زیارت توسط خادمان و عوامل اجرایی پروژه‌ها، پیامک انجام زیارت توسط ستاد بازسازی به ثبت‌نام کنندگان ارسال شد.

معاون فرهنگی و مشارکت‌های مردمی ستاد بازسازی عتبات عالیات با بیان این‌که درحال حاضر این طرح به صورت پیوسته انجام می‌شود، اظهار کرد: علاقه‌مندان می‌توانند برای ثبت درخواست انجام زیارت نیابتی در نوروز ۱۴۰۰ به سایت ستاد بازسازی عتبات عالیات به نشانی www.atabat.org  مراجعه کنند.

افضلی اظهار کرد: زیارت نیابتی حرم امام علی (ع) توسط عوامل اجرایی ستاد بازسازی عتبات عالیات در شهر نجف اشرف که مشغول انجام عملیات تکمیلی طرح بزرگ توسعه حرم علوی مزین به نام صحن و شبستان حضرت زهرا (س) است، صورت می‌گیرد.

او افزود: زیارت نیابتی حرم سیدالشهدا (ع) و حضرت عباس (ع) نیز توسط عوامل اجرایی ستاد بازسازی عتبات عالیات در شهر کربلا که مشغول انجام عملیات فاز نخست طرح توسعه حرم امام حسین (ع) مزین به نام صحن حضرت زینب(س) هستند، صورت می‌گیرد.

به گفته او، زیارت نیابتی حرم امام موسی کاظم (ع) و امام جواد(ع) نیز توسط عوامل اجرایی ستاد در شهر کاظمین که مشغول اجرای طرح توسعه این حرم به نام صحن امام باقر (ع) هستند، انجام می‌شود.

افضلی اضافه کرد: طرح زیارت نیابتی حرم امامین عسکریین (ع) نیز توسط عوامل اجرایی پروژه‌های در حال اجرا در سامراء صورت می‌گیرد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار