هشدار وقوع سیلاب ناشی از ذوب شدن برف، آغاز توزیع ۲۵ هزار بسته معیشتی توسط ستاد اجرایی فرمان امام و صادرات ۱۰۰ میلیون دلار کالا از گلستان، پیش بینی پرواز فوق العاده در مسیر گرگان - تهران و بالعکس و معارفه سرپرست فرمانداری آزادشهر از اخبار کوتاه ۲۴ ساعت گذشته استان است.

هشدار وقوع سیلاب در گلستان و چند خبر کوتاه دیگر

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایرنا، سرپرست مدیریت مطالعات پایه منابع آب شرکت آب منطقه‌ای گلستان گفت: با افزایش هشت تا ۱۰ درجه‌ای دما و تشدید روند ذوب برف در مناطق کوهستانی، سطح آب رودخانه‌های استان از دیروز چهارشنبه افزایش قابل توجهی یافته و احتمال سیلابی شدن آنها وجود دارد. 

حسین دهقان افزود: اداره کل هواشناسی گلستان در اطلاعیه سطح زرد شماره ۴۸ خود نسبت به افزایش هشت تا ۱۰ درجه‌ای دمای هوا در استان از روز چهارشنبه تا ظهر امروز پنجشنبه هشدار داده است.

وی با بیان اینکه حجم زیادی برف درمناطق کوهستانی گلستان درحال ذوب شدن است، به مردم توصیه کرد تا از توقف درحاشیه رودخانه‌های دائمی و فصلی و نیز از نزدیک شدن به مسیل‌ها و مخازن سدها و تاسیسات آبی خودداری نمایند.

**

 مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) گلستان از آغاز مرحله پنجم رزمایش همدلی و احسان این نهاد با توزیع ۲۵ هزار بسته کمک معیشتی به ارزش ۹۰ میلیارد ریال در آستانه سال نو و ماه مبارک رمضان خبر داد. 

 محمد مهدی سلمان زاده، ارزش هر بسته غذایی را سه میلیون و ۵۰۰ هزار ریال اعلام کرد و گفت: ۱۰ کیلوگرم برنج، یک قطعه مرغ، ۲ عدد روغن مایع ، یک قوطی رب گوجه، سه عدد ماکارونی و یک بسته حبوبات از اقلام هر بسته معیشتی است.

به گفته وی، ۱۱ هزار بسته‌ کمک معیشتی تا قبل از شب عید و بقیه نیز به تدریج تا ماه مبارک رمضان در مناطق محروم استان گلستان بین خانواده‌های نیازمند و آسیب دیده از کرونا پخش خواهد شد.

**

فرماندار گالیکش گفت: تعهد اشتغال این شهرستان در سال‌جاری، یک هزار و ۱۶۹ نفر بود که تاکنون یک هزار و ۱۲۷ فرصت شغلی معادل ۹۶ درصد آن تحقق یافته است.

احمد تجری مفرد در جلسه کارگروه اشتغال گالیکش، افزود: از زمان ابلاغ تسهیلات مشاغل آسیب‌دیده از کرونا  تاکنون ۴۸۶ فقره وام به ارزش ۵۰ میلیارد ریال برای تثبیت اشتغال ۵۸۶ نفر در این شهرستان پرداخت شد.

وی اضافه کرد: اجرای طرح کارورزی، مشوق بیمه‌ای و یارانه ‌دستمزد که از سیاست‌های حمایتی دولت درحوزه اشتغال می باشد نیز در گالیکش تحقق ۱۰۰ درصدی داشته است.

**

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت که از ابتدای امسال تا پایان بهمن ماه، یکصد میلیون دلار کالا از گمرکات این استان به ۳۱ کشور جهان از جلمه قزاقستان و کشورهای منطقه اورآسیا که ایران به تازگی به عضویت این اتحادیه اقتصادی درآمده، صادر شد.

حسین طلوعیان افزود: اتصال ریل عریض راه آهن جمهوری اسلامی به ترکمنستان که اواسط اسفندماه سال جاری انجام شد، صرفه‌جویی حداقل ۱۷۵ فرانک هزینه بابت هر واگن صادرات کالا برای تجار و بازرگانان استان گلستان به همراه دارد.

**

دکتر بابک عرب رییس بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص) کلاله اعلام کرد که همزمان با میلاد حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، ۱۴ مادر باردار با آمدن به این بیمارستان ۹ نوزاد پسر و پنج نوزاد دختر به دنیا آوردند که تولد این تعداد نوزاد در یک روز، کم سابقه بوده است.

**

فرمانده انتظامی گلستان گفت: با وجود هشدارها و توصیه‌های پلیس و سایر دستگاه‌های امدادی، ۳۰ نفر از مردم استان که به بیشتر آنان کودک و نوجوان بودند، بر اثر بی احتیاطی و استفاده از مواد محترقه مصدوم شدند.

سردار محمدسعید فاضل دادگر افزود: با تلاش پلیس ۳۲ نفر از عوامل توزیع کننده مواد محترقه در گلستان دستگیر و از ۹۷ نفر نیز تعهد کتبی گرفته شد ضمن اینکه ۲ هزار و ۲۱۸ خودروی متخلف نیز جریمه ۲ میلیون ریالی شدند.

وی با اشاره به مشارکت خوب شهروندان در تامین نظم و امنیت محله‌ها، گفت: در شب چهارشنبه سوری چهار هزار و ۹۲۰ تماس با مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ برقرار شد که از این تعداد یک هزار و ۳۸۵ تماس عملیاتی بوده است.

**

علی متانت مدیرکل فرودگاه‌های گلستان با اشاره به انجام هفتگی ۷۴ سورتی پرواز در ۹ مسیر پروازی از فرودگاه بین المللی شهدای گرگان، گفت: پرواز فوق العاده مسیر تهران - گرگان و بالعکس برای ایام نوروز در نظر گرفته شده است.

**

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صمت گلستان از آغاز توزیع میوه تنظیم بازار شب عید از طریق ۱۱۰ مرکز در استان خبر داد و گفت: ۴۰۰ تن سیب و پرتقال برای شب عید در استان ذخیره سازی شده است.

درویش علی حسن زاده افزود: قیمت‌ مصوب هر کیلوگرم سیب قرمز ۱۰۰ هزار ریال، سیب زرد ۱۲۰ هزار ریال و پرتقال ۱۰۵ هزار ریال است.

**

مسوول موکب علی بن موسی الرضا (ع) گلستان گفت: ساخت ساختمان اربعین این موکب به عنوان مرکز پشتیبانی، سازماندهی و اعزام خادمان و زائران اربعین حسینی به کربلا معلی در گرگان آغاز شد.

رضا جعفری افزود: این ساختمان با اعتبار ۱۳۰ میلیارد ریال در مدت سه سال ساخته می‌شود.

**

هادی هاشمیان رییس کل دادگستری گلستان از اعطای مرخصی نوروزی یک ماهه به زندانیان واجد شرایط خبر داد و گفت: سارقان و مجرمان جرایم خشن، عید امسال هم مانند سال‌های گذشته در زندان می‌مانند.

**

به گزارش روابط عمومی فرمانداری آزادشهر، در مراسمی با حضور معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان "حمیدرضا ملک حسینی" به عنوان سرپرست فرمانداری این شهرستان معرفی و سید رسول حسینی فرماندار سابق نیز تکریم شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار