امام جمعه گنبدکاووس با یادآوری بیانیه ۲ سال پیش مقام معظم رهبری موسوم به گام دوم انقلاب، قرن جدید را فرصت خوبی برای عملیاتی کردن این بیانیه و نیز زمینه سازی ظهور و تشکیل تمدن نوین اسلامی دانست.

قرن جدید فرصت خوبی برای تحقق گام دوم انقلاب و تمدن اسلامی است

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایرنا حجت الاسلام محمود ترابی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه گنبدکاووس اظهارداشت: ایران اسلامی با وجود همه توطئه‌ها و سنگ اندازی‌های دشمنان اما با افزایش قدرت و انسجام، جایگاه خود در منطقه و جهان تقویت کرد و نیز سبب رشد محور مقاومت شد.

وی، غرب‌گرایی را بالاترین خطر تهدید کننده ایران دانست و گفت: مهمترین هدف دشمن، غیر انقلابی کردن مردم است اما کشوری که می‌خواهد محور تحول جهانی و منطقه‌ای باشد باید مردم و نظامی انقلابی داشته باشد.

حجت الاسلام ترابی اضافه کرد: دشمن در کنار غیرانقلابی کردن مردم، به دنبال مذاکره دوم و سوم برجام است که این خطر با وجود رهبری از سر ملت ایران برطرف شد و با گام‌های بزرگ انقلاب اسلامی ایران به سوی پیروزی‌های بزرگتر پیش خواهد رفت.

به گزارش ایرنا، حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ۲۴ بهمن سال ۹۷ در بیانیه‌ای مهم و راهبردی به مناسبت چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و ورود جمهوری اسلامی به فصل جدیدی از زندگی به تبیین ویژگی‌های مسیر پر افتخار پیموده شده در ۴۰ سال گذشته و برکات خیره‌ کننده انقلاب اسلامی در رساندن ایران عزیز به جایگاه شایسته ملت پرداختند.

ایشان با تأکید بر امید واقع‌ بینانه به آینده و نقش بی‌بدیل جوانان در برداشتن گام بزرگ دوم به سمت آرمان‌ها، خطاب به جوانان و آینده‌ سازان ایران مقتدر، الزامات این جهاد بزرگ را در هفت سرفصل اساسی بیان کردند.

حضرت آیت الله خامنه‌ای دراین بیانیه ضمن بیان هفت توصیه به جوانان ایرانی از جمله علم و پژوهش، معنویت و اخلاق، اقتصاد، عدالت و مبارزه با فساد، استقلال و آزادی، عزت ملی، روابط خارجی، مرزبندی با دشمن و سبک زندگب، خواستار توجه آنان به این موضوع شدند.

امام جمعه گنبدکاووس همچنین با اشاره به در پیش بودن انتخابات ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ و اهمیت آن گفت: لازم است تحقق دولت جوان انقلابی به عنوان کلید واژه مهم مورد نظر رهبری در انتخابات پیشرو مورد توجه قرار گیرد.

وی با گرامیداشت ماه شعبان، به هیات‌های مذهبی توصیه کرد تا مراسم درخورشان ولادت با سعادت منجی عالم بشریت حضرت مهدی (ع) با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی برگزار نمایند.

حجت الاسلام ترابی درپایان خطبه دوم خود نیز به مردم توصیه کرد تا در آستانه آغاز سال جدید با برنامه ریزی درست به خانه تکانی اخلاقی و باطنی و خودسازی خود بپردازنند.

گنبدکاووس با ۳۷۰ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان بزرگ استان گلستان است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار