فراخوان ارسال مقالات با موضوع

اگر فکر می‌کنیم ایدئولوژی اسلام درست است، نباید خجالت کشید. باید با ادبیاتی متناسب با مخاطبان، یک پارادایم جدید را پیش روی آن‌ها گذاشت و راه صحیح اندیشیدن و زندگی کردن را به آنها نشان داد. این مهم منجر به ایجاد مقدمات برای تحقق حکومت صالحان بر جهان خواهد شد.

چگونه از پیچ تاریخی بایستی عبور کرد؟

: یکی از مباحث بسیار مهم طرح شده در سالهای اخیر ، بحث قرار گرفتن در یک پیچ تاریخی بزرگ و لزوم عبور دقیق و حساب شده از آن از سوی مقام معظم رهبری است. رهبر انقلاب، تاریخ بشر را بر سر یک پیچ بزرگ تاریخی و در آستانه تحولی عظیم برشمردند.

حال این سئوال مطرح می شود که چگونه از این پیچ تاریخی بایستی عبور کرد؟

عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری، راه عبور از پیچ تاریخی فراروی کشور است. ایشان دریک نگاه راهبردی، از پیروزی انقلاب اسلامی تا تحقق آن پنج گام را ترسیم کرده‌اند که این پنج گام عبارت است از: 1-وقوع انقلاب اسلامی 2-تاسیس دولت اسلامی 3-تاسیس نظام جمهوری اسلامی 4-ایجاد امت اسلامی  5- شکل‌گیری تمدن اسلامی. به فرموده مقام معظم رهبری هم اکنون در حال گذار از تاسیس نظام اسلامی به امت اسلامی هستیم و چنانچه موفق به تشکیل امت اسلامی شویم راه برای شکل‌گیری تمدن اسلامی بسیار هموار و میسر میشود. تا وقتی که این تمدن به عنوان واقعیتی همه‌جانبه با عمق و محتوای حقیقی شکل بگیرد باید دو تا سه نسل با جدیت تمام روی این موضوع کار کنند، از تنبلی، کم کاری، عدم خودباوری بپرهیزند و به خارج از کشور امید نبندند و بدانند که با اتکا به خدا و اعتماد به توانمندی‌ها داخلی و بهره‌گیری از امدادهای غیبی میتوان به تمدن اسلامی دست پیدا کرد.

ثبات قدم در حمایت از آرمانهای انقلاب و ایستادگی در برابر زیاده خواهی های دشمن با ایمان، علم و مدیریت درست اقتصادی مهمترین این زیرساخت‌ها است. باید تلاش شود تا سرمایه‌های اجتماعی به قدرت اقتصادی تبدیل شود. به حضور خدا و امدادهای غیبی در همه ابعاد و ارکان نظام باور داشته و با ایجاد محیط امن و توأم با آرامش این زیرساخت‌ها را فراهم نمود. خردورزی و سعه صدر و شجاعت و توکل به فضل الهی بایستی با همدلی تمامی ارکان های حکومتی و همچنین آحاد مردم همراه باشد. باید با وفاق ملی و همکاری مردم از این پیچ تاریخی عبور کرد چرا که ذره‌ای غفلت سبب برخورد شدید با موانع خواهد شد. و مسیر تحقق این امر عمل به همین شعار عزم ملی و مدیریت جهادی است.

مقالات

مسلم است این زمان مقطع مهمی از تاریخ است. کسانی که در حوزه، دانشگاه، دولت و رسانه و ... هستند، بایستی مسائل را با توجه حساسیت بالای این مقطع ببینند و بفهمند. متاسفانه دانشجویان و متفکرین خارج از ایران، انقلاب اسلامی و قدرت و اهمیت آن را بیشتر از خود ما درک کرده‌اند. تردیدی نیست که چه‌بسا بهترین شیعه‌شناسان اکنون در خدمت اسرائیل هستند، چون آن‌ها به خوبی درک کرده‌اند که شیعه و انقلاب اسلامی ایران و پیامدهای منطقه‌ای آن، تحول بسیار مهم با قدرت تأثیرگذاری زیادی است که برای مقابله با آن باید نخست آن را شناخت. لذا هم در حوزه‌ی اندیشه و هم در قلمرو عمل، موقع تغییر قبله رسیده و نخبگان باید کاری انجام دهند. اگر فکر می‌کنیم ایدئولوژی اسلام درست است، نباید خجالت کشید. باید با ادبیاتی متناسب با مخاطبان، یک پارادایم جدید را پیش روی آن‌ها گذاشت و راه صحیح اندیشیدن و زندگی کردن را به آنها نشان داد. این مهم منجر به ایجاد مقدمات برای تحقق حکومت صالحان بر جهان خواهد شد.

علاقه مندان جهت ارسال آثار خود  با موضوع تحولات جهانی می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به پایگاه اینترنتی همایش "نظام جهانی در حال تغییر؛ فرصت ها و تهدیدها" به نشانی www.ic-ia.ir  مراجعه نمایند.

مهلت ارسال مقالات تا پایان بهمن ماه تمدید شد.

پژوهشگران محترم می توانند چکیده مقالات خود را حد اکثر تا 30 بهمن ماه به پست الکترونیک همایش به آدرس hamayesh_1393@yahoo.com ارسال نمایند.

لطفا در وارد کردن آدرس ایمیل دقت فرمایید. در آدرس ایمیل از _ (آندرلاین) استفاده کنید.

ارسال نظر

آخرین اخبار