استاندار گلستان:

استاندار گلستان با اظهار نگرانی از روند افزایش شیوع کرونا در این استان گفت: تعداد بیماران کرونایی گلستان با رشد ۳۲ درصدی از ۱۸۰ نفر در روز اول فروردین به ۲۳۲ بیمار در حال حاضر افزایش یافته که از این تعداد هشت نفر به نوع جهش یافته انگلیسی مبتلا هستند.

تعداد بیماران کرونایی گلستان ۳۲ درصد بیشتر شد

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از شبستان، هادی حق شناس روز شنبه در ستاد استانی مقابله با کرونا با اشاره به وخامت حال ۲۳ بیمار کرونایی گلستان گفت که در ۲۴ ساعت گذشته ۲ شهروند استان به دلیل عوارض ناشی از ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند.

وی با تاکید بر ضرورت رعایت حداکثری شیوه نامه های بهداشتی و تعطیل بودن تفرجگاه های استان در روز طبیعت بیان کرد: ممنوعیت تردد شبانه در فاصله زمانی ساعت ۲۲ تا ۳ بامداد همچنان در گلستان برقرار است

استاندار گلستان همچنین گفت که تاکنون ۳ هزار و ۱۰۰ نفر در این استان واکسن کرونا دریافت کردند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان هم در این جلسه با اشاره به افزایش روزافزون تعداد مبتلایان به کرونا در این استان گفت که در حال حاضر هشت نفر از ساکنان گلستان به کرونای انگلیسی مبتلا شدند که یکی از آنها کودک ۱۳ ساله است.

عبدالرضا فاضل اظهار داشت: هشت بیمار مبتلا به کرونای انگلیسی ساکن گرگان، گنبدکاووس، بندرترکمن، آزادشهر و بندرگز هستند.

در حال حاضر گمیشان، رامیان و مراوه‌تپه در وضعیت آبی و گرگان، آق‌قلا، بندرترکمن، بندرگز، کردکوی، علی‌آبادکتول، آزادشهر، گنبدکاووس، مینودشت، گالیکش و کلاله در وضعیت زرد شیوع کرونا قرار دارند.

کرونای انگلیسی از ۳۰ شهریور ماه در انگلیس شیوع یافت و اندکی بعد با سرعت زیادی به کشورهای دیگر رسید.

در ایران نیز پروازها به انگلیس و بالعکس قطع شد و همچنین برای مسافران از تمام کشورهای اروپایی که قصد سفر به ایران داشتند، اقدامات سختگیرانه از سوی وزارت بهداشت از جمله ضرورت انجام تست قبل از ورود به کشور و در فرودگاه و قرنطینه ۱۴ روزه حتی با منفی بودن نتیجه آزمایش در نظر گرفته شد.

ویروس جهش‌یافته انگلیسی بسیار سرایت‌پذیر است و افراد با سن پایین را هم مبتلا می‌کند و تنها راه مقابله با آن رعایت دقیق شیوه‌نامه‌های بهداشتی است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار