اعضای شورای تامین و نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس روز شنبه در نشست با جمعی از علمای اهل سنت این شهرستان از موضع‌گیری به موقع آن‌ها پس از حادثه آزار و اذیت ۲ کودک در یکی از روستاهای گنبد و دعوت مردم به حفظ وحدت، آرامش و تمکین به قانون قدردانی کرده و خواستار استمرار آن شدند.

موضع علمای اهل سنت نسبت به حادثه گنبدکاووس قابل تقدیر است

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایرنا، فرماندار ویژه، رییس اداره اطلاعات، فرمانده سپاه، دادستان و نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی در این نشست با محکوم کردن حادثه آزار و اذیت ۲ کودک هفت و هشت ساله توسط مردی ۵۵ ساله در یکی از روستاهای این شهرستان گفتند که مواضع صریح و شفاف علمای اهل سنت پس از تجمع عده‌ای مقابل دادگستری، توطئه دشمنان انقلاب برای ایجاد تفرقه و برهم زدن وحدت و آرامش منطقه را نقش برآب کرد.

مدیران گنبدکاووس به علمای حاضر در نشست و مردم این شهرستان اطمینان دادند که دستگاه قضایی با سرعت و قاطعیت به پرونده فرد خاطی رسیدگی کرده و پس از بررسی کامل برابر قوانین حکم عادلانه صادر می‌کند.

فرماندار گنبدکاووس در این نشست گفت: این اتفاق علاوه بر اینکه عید را به کام مردم منطقه تلخ کرد، دل تمام انسان‌های آزاده را نیز متاثر ساخت.

عبدالقدیر کریمی، وحدت و انسجام بین اقوام و مذاهب در گنبدکاووس را در کشور کم نظیر دانست و افزود: برهم زدن وحدت، آرامش و امنیت منطقه، خط قرمز مردم شهرستان است و هرگز اجازه نخواهند فرد یا گروهی، کوچکترین خدشه‌ای به آن وارد کنند.

وی اضافه کرد: حضور علما و روحانیون در بین مردم سبب دلگرمی، حفظ و تقویت وحدت و انسجام آنها می‌شود و اگر مواضع و پیام‌های به موقع این قشر نبود شاید حادثه گنبدکاووس به یک بحران تبدیل می‌شد.

نماینده مردم گنبدکاووس درمجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با صلح جو دانستن مردم شیعه و اهل سنت این شهرستان و فهم مشترک آنها نسبت به مسائل و حوادث، گفت که حادثه هفته گذشته یکی از روستاهای گنبد، هیچ ارتباطی به قومیت یا مذهب ندارد.

امانقلیچ شادمهر افزود: به عنوان نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی و دیگر مدیران شهرستان و استان گلستان با جدیت پیگیر رسیدگی به پرونده هستیم.

همچنین دادستان عمومی و انقلاب گنبدکاووس نیز در این نشست گفت که این پرونده با سرعت و دقت در حال رسیدگی است و بدون تردید عدالت اجرا خواهد شد تا حقی تضییع نشود. 

سیدخسرو خلیلی با قدردانی از مواضع علما و بزرگان اهل سنت در قبال این حادثه اضافه کرد: علما و روحانیون، بزرگان و مدیران در هر جامعه‌ای، الگوی دیگران هستند و باید با ارشادات خود نسل جوان را که در حوادث احساسی برخورد می‌کنند، نسبت به اصول و ارزش‌ها آگاه نمایند.

همچنین فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه گنبدکاووس نیز دراین نشست گفت که با هوشیاری مردم و مواضع‌گیری به موقع علما و روحانیون و اقدامات مسوولان متولی، نقشه دشمن برای سوء استفاده از حادثه رخ داده در این شهرستان شکست خورد.

سرهنگ رمضانعلی قاسم‌پور با همیشگی دانستن توطئه‌های دشمنان علیه انقلاب اسلامی و مردم آن، افزود: هدف دشمنان براندازی نظام اسلامی است و در این مسیر از هیچ کوششی از جمله ایجاد تفرقه بین اقوام و مذاهب دریغ نمی‌کنند.

دراین نشست امام جماعت روستای حاجی قوشان گنبدکاووس با قدردانی از تلاش‌ و اقدامات دستگاه‌های متولی پس از اطلاع از حادثه گفت: جامعه اهل سنت در کنار دیگر برادارن و خواهران دینی خود این حادثه را که بدور از انسانیت بود و دل همه مردم را رنجاند، به شدت محکوم می‌کنند.

آخوند محمد مختوم نژاد بابیان اینکه این حادثه ۲ کودک و خانواده آنها را به‌شدت دچار آسیب روحی کرد، افزود: برخورد قاطع با فرد خاطی مطالبه مردم گنبدکاووس از مسوولان و دستگاه قضایی است.

وی اضافه کرد: برگزاری تجمع و حمله ور شدن و آسیب زدن به اموال عمومی توسط عده‌ای از جوانان که اقدامی احساسی بود و دشمن از آن سوء استفاده کرد، نیز مورد تایید عموم مردم و علمای اهل سنت نیست و آنرا محکوم می‌کنیم.

آخوند مختوم نژاد، وحدت و امنیت را دو نعمت جمهوری اسلامی برای مردم ایران دانست و گفت: دشمنان حادثه گنبدکاووس را برخلاف واقعیات، به قومیت و شعیه و سنی ربط دادند تا به اهداف خود برسند اما مردم بیدار و هوشیار منطقه نهالی که ابتدا توسط امام راحل کاشته شد و اکنون توسط مقام معظم رهبری به درختی تنومند تبدیل شده است را با جان و دل حفظ می‌کنند. 

به گزارش ایرنا، در پی انتشار خبری در یکشنبه اول فروردین مبنی بر آزار و اذیت ۲ کودک در یکی از روستاهای گنبدکاووس، به دستور دادستان عمومی و انقلاب این شهرستان برای متهم که بلافاصله دستگیر شد، پرونده آدم‌ربایی تشکیل و قرار بازداشت موقت وی را نیز صادر کرد.

سیدخسرو خلیلی گفته بود که طبق گفته خانواده‌ها، متهم به کودکان آنان تعرض کرده است که برای بررسی موضوع تجاوز، ۲ کودک هفت و هشت ساله به پزشکی قانونی فرستاده شدند که پزشکی قانونی پس از بررسی، موضوع تجاوز را رد کرد.

 ۴۸ ساعت بعد از حادثه عده‌ای از مردم این شهرستان مقابل ساختمان دادگستری تجمع کردند و خواستار اشد مجازات برای خاطی شدند ضمن اینکه در لحظات پایانی تجمع تعدادی از شرکت کنندگان با پرتاب سنگ به برخی اموال عمومی خسارت زدند.

گنبدکاووس با ۳۷۰ هزار نفر جمعیت که متشکل از اقوام مختلف است، دومین شهرستان بزرگ استان گلستان به شمار می‌رود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار