رئیس شورای اسلامی شهر گرگان گفت:همین قانون که انتخاب شهردار را به ما داده است، این اختیار را هم داده که کج‎روی‎هایی را که می‎بینیم به عنوان نماینده مردم به شهردار گوشزد کنیم و راهش هم همین است که ما در حال انجام آن هستیم.

شهردار گرگان با تمام وجود در حال تلاش است

گزارش گلستان 24، حسین ربیعی رئیس شورای اسلامی شهر گرگان در یکصد و چهل و پنجمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر گرگان اظهار کرد: شوراها ثمره همین دهه فجرها و خون شهدایی است که انقلاب به پیروزی رسید و دموکراسی و حکومت مردم‎سالاری دینی در کشور محقق شد.

وی ادامه داد: نشستن ما بر روی این کرسی‎ها نتیجه رای‎هایی است که با آن مردم ما را انتخاب کردند و ما امروز تمرین دموکراسی می‎کنیم و بازهم نماینده مردم هستیم.

شهردار گرگان با تمام وجود در حال تلاش است

رئیس شورای اسلامی شهرگرگان در خصوص حواشی پیش آمده در هفته‎های اخیر در خصوص طرح سوال و استیضاح شهردار گرگان خاطرنشان کرد: همان قانونی که به ما اجازه داده شهردار را انتخاب کنیم به ما این اجازه را هم داده که او را مورد سوال و استیضاح قرار دهیم.

ربیعی تاکید کرد:همین قانون که انتخاب شهردار را به ما داده است، این اختیار را هم داده که کج‎روی‎هایی را که می‎بینیم به عنوان نماینده مردم به شهردار گوشزد کنیم و راهش هم همین است که ما در حال انجام آن هستیم.

وی اضافه کرد: چه کسی گفته که قرار است طرح سوال به استیضاح تبدیل شود؟ فضا را همه ما خراب کرده‎ایم؛ طرح سوال در دوره‎های گذشته یک موضوع عادی بود و باید این را قبول کنیم که اگر اکثر شورا به این نتیجه برسد که شهردار گرگان که تمام وجودش طلا است و در حال خدمت است، باید تغییر کند، همه باید به این تصمیم احترام بگذاریم و این نشان از دموکراسی و مردم‎سالاری ما است.

ضدیت با شهردار باعث زیر سوال رفتن مدیریت شهری نشود

رئیس شورای اسلامی شهر گرگان تصریح کرد: دموکراسی هزینه دارد و هزینه آن همین جابجایی‎ها است و الان هم این تصمیم در اختیار اعضای شورا است و اگر از پاسخ‎های شهردار قانع شدند می‎توانند در کنار شهردار باز هم دست در دست هم ادامه دهند و ادامه خواهند داد و این به معنی حق یا باطل بودن فرد خاصی نیست.

ربیعی متذکر شد: همه ما دیدگاه‎های متفاوتی داریم و حق همه ما است که از دیدگاه خودمان دفاع کنیم اما منافع مردم و شهر در سرلوحه کارمان قرار دارد.

وی در خصوص تاکید بر حکم موقت صادر شده برای شهردار گرگان افزود: چند روز پیش حکم آقای صادقلو را در جلسه هیئت رئیسه دوباره قرائت کردم و در آن جلسه هم بر این نکته تاکید شد که می‎دانیم این حکم چهارساله است.

ربیعی گفت: در حکم شهردار گرگان خطاب به آقای حسین صادقلو آمده است که در اجرای تبصره 3 ذیل بند 1 ماده 71 که این ماده انتخاب شهردار به مدت چهار سال را به شورای اسلامی شهر گرگان اشاره کرده به عنوان شهردار گرگان منصوب می‎شوید.

رئیس شورای اسلامی شهر گرگان گفت: این فضاسازی برای شهرداری و مدیریت شهری کار درستی نیست؛ اگر ضدیتی هم با کسی داریم باید به گونه‎ای عمل کنیم که مدیریت شهری خودمان را زیر سوال نبریم.

ربیعی متذکر شد: این فضاسازی جرم و خلاف است و شهردار گرگان چهار سال شهردار گرگان است و تنها راه برکناری شهردار گرگان استیضاح است.

وی در پایان ابراز کرد: حتی برخی از وزرای کشور احکام یکساله دارند و هرسال حکم آنها تمدید می‎شود و آیا تمام وزرا سال به سال باید بروند در مجلس شورای اسلامی رای اعتماد بگیرند؟ این حرف‎ها را نگوییم، اگر ضدیت دارید حق شماست و 9 نفر شده‎اید و می‎گویید شهردار گرگان باید برود، خب برود./فارس

 

ارسال نظر

آخرین اخبار