افزایش قیمت خوراک و نهاده‎های دامی طی چند ماه اخیر موجب شده تا بسیاری از دامداران برای سیر کردن شکم دام‎های خود به خرید نان روی آوردند، اتفاقی که گویا دلیل اصلی کمبود نان در کلاله و ایجاد صف‎های طولانی در نانوایی‎های این شهرستان محسوب می‎شود.

کمبود نان و معضل صف‎های طولانی در کلاله/ وقتی نان مردم خوراک دام می‎شود

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از فارس از کلاله، نان قوت غالب مردم کشور ما محسوب می‎شود از این رو در صورت بروز مشکلی در خصوص تأمین مواد اولیه این ماده غذایی و عدم دسترسی مردم به آن شاهد گلایه‎مندی‎های زیادی از سوی مردم خواهیم بود.

حدود دو ماهی می‎شود مردم کلاله با مشکل کمبود نان و معضل صف‎های طولانی جلوی نانوایی‎ها مواجه هستند،این روزها کمبود نان در سطح شهرستان کلاله این ابهامات را به وجود آورده که آیا مشکل خاصی در خصوص تأمین آرد در شهرستان به وجود آمده است؟ در این میان برخی شایعات نیز در خصوص افزایش قیمت نان شنیده می‎شود، موضوعاتی که طی این روزها گلایه‎مندی‎هایی را از سوی شهروندان کلاله‎ای ایجاد کرده است.

اما به گفته و تأکید مسوولان مشکلی در خصوص تأمین آرد وجود ندارد و بحث افزایش قیمت نیز فعلأ منتفی است گویا بحث کمبود نان در جای دیگری می‎لنگد.

افزایش قیمت خوراک و نهاده‎های دامی طی چند ماه اخیر موجب شده تا بسیاری از دامداران برای سیر کردن شکم دام‎های خود به خرید نان روی آوردند، اتفاقی که گویا دلیل اصلی کمبود نان در کلاله و ایجاد صف‎های طولانی در نانوایی‎های این شهرستان محسوب می‎شود.

*نارضایتی مردم کلاله از کمبود نان/کمبود نان به شایعات افزایش قیمت و نبود آرد دامن می زند

در همین رابطه یک شهروند کلاله‎ای در گفتگو با خبرنگار فارس با اشاره به کمبود نان در این شهرستان اظهار کرد:حدود دو ماهی می‎شود مردم کلاله برای تهیه نان با مشکل مواجه هستند آنها برای خرید نان باید در صف‎های طولانی بایستند و بیشتر اوقات هم با وجود آنکه ساعت‎ها در صف نانوایی معطل می‎شوند نان به آنها نمی‎رسد.

علی خسروی تصریح کرد: نان قوت غالب مردم است و کمبود نان نارضایتی مردم را به دنبال خواهد داشت.

وی خاطر نشان کرد: برخی شنیده‎ها حاکی از آن است که کلاله با مشکل کمبود آرد مواجه شده، اگر واقعأ چنین مشکلی در این شهرستان وجود دارد خواهشمندیم برای رفع آن تدبیری اندیشیده شود، ایستادن مردم در صف‎های طولانی جلوی نانوایی‎ها و بدون رعایت فاصله‎گذاری اجتماعی در زمان شیوع کرونا مشکلات جدی برای سلامت مردم به همراه خواهد داشت.

* تخلف برخی خبازان در کلاله موجب کاهش پخت نان شده است/ فروش آرد و نان به دامداران برای خوارک دام دلیل اصلی کمبود نان در کلاله

فرماندار کلاله در خصوص علت کمبود نان در این شهرستان اظهار کرد: چند وقتی می‎شود که شاهد کمبود نان در کلاله بودیم از این رو اکیپ‎های نظارتی تشکیل و به صورت شبانه‎روزی فعالیت خبازان را رصد می‎کردند.

محمد ابراهیمی تصریح کرد: متأسفانه در گشت‎زنی‎های شبانه متوجه تخلف برخی از خبازان شدیم در واقع خبازانی که آرد سهمیه‎ای برای پخت نان را به دامداری‎ها می‎فروختند شناسایی و به مراجع قضایی معرفی شده‎اند.

وی اضافه کرد:از آنجایی که قیمت خوراک دام افزایش و قیمت نان پایین است دامداران از نان به عنوان خوراک دام استفاده می‎کنند در این میان برخی خبازان نیز شبانه آرد خود را به دامداری‎ها می‎فروشند از این‎رو این شهرستان با کمبود نان مواجه شده بود.

* مشکلی در خصوص تأمین آرد کلاله وجود ندارد/ خبازان متخلف شناسایی و با آنها برخورد می شود

فرماندار کلاله با بیان اینکه چند روزی می‎شود اکیپ‎های نظارتی به صورت شبانه‎روزی در حال گشت‎زنی هستند، افزود: بسیاری از خبازی های متخلف شناسایی و با این افراد برخورد خواهد شد نسبت به سه روز گذشته وضعیت نانوایی‎ها در کلاله بسیار بهتر شده است، حجم افرادی که در صف می‎ایستادند کمتر و برخی خبازی‎ها نیز منتظر مشتری برای خرید نان هستند.

ابراهیمی بیان کرد: مردم در صورت مواجه با کمبود نان با شماره ۱۲۴ تماس بگیرند و به طور قطع پیگیری‎های لازم انجام خواهد شد.

وی گفت: طی چند ماه اخیر ۱۳ تن آرد به سهمیه آرد کلاله اضافه شد و مشکلی در خصوص تأمین آرد وجود ندارد.

*کلاله در وضعیت زرد کرونا قرار دارد/ تمام تفرجگاه‌ها و نقاط گردشگری کلاله مسدود است

فرماندار کلاله در ادامه به وضعیت این شهرستان در خصوص شیوع کرونا اشاره کرد و گفت: در حال حاضر کلاله در وضعیت زرد قرار گرفته است.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: برابر دستورالعمل‎های ستاد مقابله با کرونا تمام تفرجگاه‌های شهرستان را به خصوص در سیزدهم فروردین مسدود کردیم در صورتی که شهرستا‎ن‎هایی که در وضعیت نارنجی و قرمز بودند محدودیت کامل داشتند با این وجود و با شرایط زرد کرونا در کلاله تمام نقاط گردشگری در این شهرستان مسدود شد.

وی ابراز کرد: با این وجود متأسفانه تعداد اندکی افراد نیز در جامعه وجود دارد که توجهی به دستور‎العمل‎ها ندارند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار