مدیرکل انتقال خون گلستان:

مدیرکل انتقال خون گلستان گفت: در چند روز گذشته همزمان با افزایش شمار بیماران کرونایی در پیک چهارم، تمامی ذخایر پلاسمای بهبودیافتگان کرونا در استان مصرف شد.

ذخایر پلاسمای بهبودیافتگان کرونا در گلستان به پایان رسید

به گزارش گلستان ۲۴؛ سیدصادق بنی عقیل در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: با توجه به اتمام ذخایر پلاسما در استان، از کسانی که از بیماری کرونا بهبود پیدا کردند درخواست داریم که برای اهدای پلاسما به‌منظور نجات جان بیماران به مراکز انتقال خون مراجعه کنند.

وی افزود: بهترین زمان برای تزریق پلاسما به بیماران کرونایی ۷۲ ساعت اول این بیماری است. امیدواریم با همراهی بهبودیافتگان کرونا، این زمان طلایی را از دست ندهیم.

مدیرکل انتقال خون گلستان در ادامه خاطرنشان کرد: در چند روز گذشته در ذخایر خونی AB مثبت و منفی با کمبود مواجه بودیم که خوشبختانه با همراهی مردم مشکل برطرف شد و الان ذخایر ما در این دو گروه‌ خونی و سایر گروه‌های خونی به حد مطلوب رسیده است.

بنی عقیل با اشاره به در پیش بودن ماه مبارک رمضان، گفت: در این ایام پایگاه انتقال خون در گرگان صبح‌ها و شب‌ها، گنبدکاووس صبح‌ها و شب‌ها و علی‌آبادکتول هر شب فعال هستند.

وی با اشاره به منع تردد شبانه و تداخل آن با خون‌گیری در ایام ماه رمضان، تصریح کرد: با هماهنگی که با ستاد استانی مقابله با کرونا و پلیس راهور انجام شد، در ایام ماه رمضان درصورتی‌که افراد از ساعت ۲۲ شب به بعد در زمان مراجعه به مراکز انتقال خون جریمه شوند، جریمه آنها حذف خواهد شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار