مدیرکل انتقال خون استان گلستان از نیاز مبرم این استان به گروه خونی O منفی خبر داد و گفت: حسینی گفت: در حال حاضر ذخیره خونی استان به ۵.۸ دهم روز رسیده است.

 نیاز گلستان به گروه خونی O منفی / ذخیره خون به ۵.۸ روز رسید

به گزارش گلستان ۲۴؛ سیدصادق بنی‌عقیل در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در  گرگان  با اشاره به نیاز مبرم این استان به گروه خونی O منفی اظهار داشت: در حال حاضر ذخیره خونی استان به 5.8 دهم روز رسیده و اگر همین روند ادامه داشته باشد و شهروندان برای اهدای خون اقدام نکنند، در روزهای آینده میزان ذخایر ما کاهش شدیدی پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه در تعطیلات نوروز، پایگاه‌های خون‌گیری استان به صورت شیفتی دایر است، از مردم خواست برای اهدای خون خود به این مراکز مراجعه کنند.

مدیرکل انتقال خون استان گلستان بیان داشت: خون و فرآورده‌های خونی دارای عمر کوتاهی است و مردم باید به طور مستمر نسبت به اهدای خون اقدام کنند. در حال حاضر بیشترین خون اهدایی در استان از طریق اهداکنندگان مستمر تأمین می‌شود.

بنی‌عقیل گفت: تمهیدات لازم برای ضدعفونی تجهیزات و فضای پایگاه‌های انتقال خون اندیشیده شده و مردم مطمئن باشند از نظر بهداشتی این پایگاه‌ها شرایط بسیار خوبی دارند.

مدیرکل انتقال خون استان گلستان همچنین گفت: برای اهدای خون مردم می‌توانند با مراجعه به سایت انتقال خون استان از طریق اینترنتی ثبت‌نام و زمان موردنظر خود را تعیین کنند تا در زمان مراجعه به این پایگاه‌ها، معطل نشوند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار