ویژه برنامه های «به افق بهشت»، «نجوای نیاز»، «ساعت سرور»، «قطعه ای از بهشت»، «نجوای نیاز» و .... در ماه رمضان تقدیم مخاطبان صدا و سیمای گلستان می شود.

 تدارک گسترده رسانه استانی برای ماه میهمانی خدا

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از روابط عمومی سانه ملی، ویژه برنامه«به افق بهشت» ویژه افطار ساعت 19:45 به مدت 60 دقیقه از سیمای گلستان تقدیم روزه داران می‌شود. کارشناس مذهبی با محور آداب و رسوم روزه داری در روزهای کرونایی و بیان احکام، درخت آرزوها، خیرین سلامت، حکایات و روایات، مناجات نامه و ... از بخش های برنامه است.

«قطعه ای از بهشت» نیز عنوان ویژه برنامه زنده سحرگاهی است که از ساعت 3:20 با هدف انس با قرآن در لحظات سحر و افزایش آگاهی مخاطبان از آداب و احکام و فضایل ماه رمضان روی آنتن می رود. آیتم های حضور کارشناسان برجسته استان، بیان خاطره از زبان سحرخیزان،  گزارش از مدافعان سلامت، مناجات و ... در این برنامه گنجانده شده است.

برنامه«پای سخن دوست» هر روز ساعت 19:15 به مدت 10 دقیقه با سخنرانی آیت الله شاهرودی، ساعت 18:40 به مدت 30 دقیقه با سخنرانی آیت الله نورمفیدی و ساعت 13:10 به مدت 25 دقیقه با سخنرانی آیت الله علوی گرگانی در ماه رمضان از سیمای گلستان پخش می‌شود.

رادیو گلستان ویژه برنامه«نجوای نیاز» را برای لحظات سحر روزه داران درنظر گرفته است. پخش دعا و مناجات، دعای ابوحمزه ثمالی، درس هایی از قرآن، تفسیر موضوعی قرآن کریم، پیام مهدوی، نیایش نامه مفاخر تاریخی استان گلستان، گفت و گو با مناجات خوان‌ها و شنوندگان حرفه ای رادیو گلستان با بیان حال و هوای سحر، گفت و گوی مجازی با صاحبان مشاغل شب و مدافعان سلامت و...از بخش های برنامه است.

برنامه رادیویی«ساعت سرور» نیز به صورت زنده از ساعت 19:15 تا 20:15 تقدیم شنوندگان روزه دار می‌شود. آداب و رسوم اقوام در ماه رمضان، نکات بهداشتی پیشگیری از کرونا، معرفی مشاهیر و بزرگان و عالمان دینی استان، پخش دعا با لهجه‌ ها و گویش های اقوام استان، پخش قرآن همراه با ترجمه، پخش دعاهای ماه مبارک رمضان، معرفی تولیدکنندگان و کارآفرینان موفق و ... آیتم های این برنامه را تشکیل می دهند.

برنامه رادیویی«دل آوا» با محور آیین‌ ها و نغمه‌ های ماه مبارک رمضان در اقوام استان، ساعت 2 بامداد قبل از برنامه سحری رادیو گلستان روی آنتن می رود.

«الله تعالی نگ ضیافت چاغلاری»(ضیافت الهی) عنوان ویژه برنامه سحری رادیو ترکمنی و برون مرزی گلستان است که به صورت زنده هر روز از ساعت 2 بامداد به مدت 180دقیقه پخش می‌شود. کلام رهبری، ترجمه دعای سحر، پاسخ به سوالات مذهبی، پخش تلفن‌ های مخاطبان برون مرزی، ارتباط زنده با کارشناسان، ترتیل قرآن کریم، تواشیح و ... از آیتم های برنامه است.

معاونت خبر نیز با اطلاع رسانی، تولید و پخش گزارش های موضوعی ماه رمضان، گزارش های خبری از  چگونگی برپایی محافل مذهبی در این ایام با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، گزارش های تولیدی از روزه اولی‌ها، آداب و رسوم در ماه مبارک رمضان و طرح مواسات و همدلی به نیازمندان و  توزیع بسته‌های معیشتی، برنامه گفت و گوی ویژه خبری و ... در این ماه با مخاطبان گلستانی همراه می‌شود.

بارگذاری روزانه قرآن کریم و ادعیه مناسب در قالب عکس و صوت، ساخت کلیپ ها و موشن‌های کوتاه بهداشت عمومی، برگزاری پویش رزمایش همدلی در رادیو نما و تلویزیون، تولید پوستر و اینفوگرافی، موشن گرافیک، تهیه عکس نوشت در خصوص موضوعات مرتبط با ماه مهمانی خدا، تهیه موزیک ویدئوهای جذاب و شنیدنی به مناسبت جشن رمضان و ... از تمهیدات معاونت فضای مجازی مرکز گلستان در ماه مبارک رمضان است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار