مدیرکل بیمه سلامت گلستان گفت: با هدف گسترش خدمات الکترونیکی، دفترچه‌های درمانی افراد تحت پوشش از اول اردیبهشت ماه به صورت تدریجی حذف می‌شود.

 حذف دفترچه‌های بیمه سلامت در گلستان از اول اردیبهشت/ همراه داشتن کارت ملی یا جلد دفترچه الزامی است

به گزارش گلستان ۲۴؛ مهرداد کمانگری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در گرگان اظهار داشت: از اردیبهشت ماه امسال در گلستان همزمان با سراسر کشور دفترچه‌های درمانی بیمه سلامت به صورت تدریجی حذف می‌شود.

وی گفت: طبق بند ج تبصره 17 قانون بودجه سالجاری سازمان‌های بیمه‌گر مکلف هستند از طریق به‌روزرسانی پایگاه برخط اطلاعات بیمه شدگان نسبت به جایگزینی ابزارهای الکترونیک به جای دفاتر بیمه درمانی کاغذی فعلی اقدام کنند.

مدیرکل بیمه سلامت استان اضافه کرد: سازمان تامین اجتماعی نیز از ابتدای اسفند ماه فرآیند حذف دفترچه را کلید زده اما بیمه سلامت به صورت تدریجی از اول اردیبهشت این کار را آغاز خواهد می‌کند.

وی با اشاره به اینکه از تیر ماه پارسال، بیمه سلامت استان تمهیدات لازم را برای ایجاد بستر الکترونیک در موسسه‌های بخش خصوصی استان فراهم کرده است، گفت: موسسه‌هایی که بر این اساس اسناد خود را به صورت الکترونیک به این اداره کل ارسال کردند، مشمول مشوق‌هایی برای پرداخت هزینه‌های درمانی از سوی این اداره کل شدند.

وی بیان داشت: همه موسسه‌های درمانی طرف قرارداد به سامانه‌های استحقاق سنجی، نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک این سازمان متصل هستند و در گام نخست چاپ و صدور دفترچه یکی از صندوق‌های 5 گانه این سازمان به نام صندوق بیمه سلامت همگانی از ابتدای اردیبهشت ماه سال جاری متوقف خواهد شد.

کمانگری توضیح داد: برای افرادی که نسخه‌های دفترچه بیمه آنان به اتمام رسیده، این امکان در مراکز طرف قرارداد فراهم است که به صورت الکترونیکی خدمات بیمه‌ای خود را با ارائه کارت ملی و یا جلد دفترچه که حاوی مشخصات بیمه‌ای باشد، دریافت کنند.

وی افزود: موسسه درمانی طرف قرارداد ضمن ثبت نسخه الکترونیک و ارائه کد رهگیری به بیمه شده، این امکان را فراهم می‌کند که بیمه شده خدمات دارویی و سایر خدمات پاراکلینیک خود را بدون نسخه کاغذی دفاتر بیمه درمانی، به صورت الکترونیکی دریافت کند.

به گفته وی طبق جدول زمانبندی، حذف تدریجی کاربرد دفاتر بیمه صندوق روستائیان از خرداد ماه و سایر صندوق‌های بیمه‌ای نیز از ابتدای تیر ماه اجرایی می‌شود.

وی تصریح کرد : از اردیبهشت ماه سالجاری نیز ارائه خدمات بدون دفترچه بیمه درمانی کاغذی فعلی در بیمارستان‌های دولتی نیز آغاز می‌شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار