براساس قول دکتر هاشمی وزیر بهداشت، بیمارستان رسول اکرم(ص) شهرستان کلاله در سال 94 تکمیل می شود.

وعده وزیر بهداشت در کلاله عملی می شود

در جلسه ای مشترک با حضور فرماندار ، عبدالکریم رجبی نماینده مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی ، دکتر هنرور معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ، دکتر عموزاد معاون مدیریت منابع و توسعه نیروی انسانی دانشگاه علوم پزشکی گلستان مشکلات بهداشتی و درمانی شهرستان کلاله مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش گلستان 24، نصرت برزگر فرماندار کلاله ضمن تقدیر از زحمات شبانه روزی مجموعه بهداشت و درمان شهرستان و خیر مقدم به میهمانان گفت : ار زمان کسب تصدی فرمانداری کلاله تلاش کرده ایم برای رفع مشکلات این شهرستان گام های مفیدی برداریم.

وی افزود: در دولت تدبیر و امید نگاه ویژه ای به حوزه سلامت شده و باید بتوانیم از این پتانسیل و نگاه مثبت به این حوزه که با سلامت جامعه پیوند خورده نهایت استفاده را ببیریم تا بتوانیم خدمتی هر چند کوچک به مردم این منطقه کرده باشیم.

برزگر گفت : باید تلاش کنیم گفتمان هایی که داریم عملیاتی باشد.

وی مهمترین نیاز شهرستان را تکمیل و تجهیز بیمارستان برشمرد و گفت : این بیمارستان تنها متعلق به کلاله نیست بلکه حوزه های مراوه تپه – گالیکش و حوادث جاده ای را هم پوشش می دهد پس باید منابع بیشتری را برای خدمات رسانی به این سه شهرستان در نظر بگیریم.

فرماندار اظهار کرد: ما در حوزه سلامت علاوه بر تجهیز و تکمیل ساختمان نیمه کاره بیمارستان، نیازهایی هم در حوزه های سی تی اسکن – مجتمع پزشکی – آمبولانس و آی سی یو داریم و توقع ما تجهیز کامل بیمارستان برای ارائه خدمات بهتر به مردم است.

عبدالکریم رجبی نماینده این شهرستان اساسی ترین مسئله در شهرستان را حوزه بهداشت ودرمان عنوان کرد و گفت : شهرستان کلاله علاوه بر وسعت زیاد و پراکندگی روستاها دو شهرستان مراوه تپه و گالیکش و مسافرین جاده ای را پوشش می دهد که این خود می طلبد برای احترام و حفظ کرامت انسانی شهروندان که اکثرا از نقاط دور و از اقشار آسیب پذیر جامعه هستند حداقل در حوزه بهداشت مراکز مناسبی را برای ارائه خدمات داشته باشیم تا آن فرد روستایی با مسایل و مشکلات مالی و معیشتی که دارد حداقل وقتی به مرکز شهرستان می آید دیگر با مشکل کمبود دکتر حاذق، امکانات درمانی مناسب و کمبود فضا مواجه نشود.

وی افزود: یکی از اساسی ترین مشکل ما این است که بیماری که به مرکز شهرستان مراجعه می کند متاسفانه با مشکلات متعددی از جمله پزشک معالج متخصص – کمبود وسایل و امکانات درمانی مناسب و کمبود فضا مواجه می شود که باید این مشکلات روزی پایان یابد و چرا آن روز امروز نباشد.

رجبی بیشتر مشکلات بیمارستان را کمبود امکانات پاراکلینیکی برشمرد و عنوان کرد: به همین دلیل بیماران به دیگر مراکز اعزام می شوند.

دکتر هنرور معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی نیز گفت: یک دستگاه آمبولانس خریداری شده که به محص تحویل به دانشگاه، به این بیمارستان تحویل خواهیم داد.

وی افزود : کلاله به عنوان پایلوت طرح جامع سلامت به تهران معرفی شده است.

دکتر عموزاد معاون مدیریت منابع و توسعه نیروی انسانی دانشگاه علوم پزشکی هم شهر کلاله را برای مجموعه دانشگاه علوم پزشکی یک شهر استراتژیک عنوان کرد و گفت: با حمایت ها و پشتیبانی فرمانداری کلاله در دهه فجر 93 بیمارستان کلاله تجهیز و افتتاح خواهد شد.

وی درخصوص ساختمان نیمه کاره بیمارستان نیز افزود: برای به کار انداختن فاز دوم بیمارستان، تخصیص بودجه شده و با پشتیبانی های موثری که فرماندار کلاله از حوزه بهداشت و بویژه بیمارستان دارند تا سال 94، فاز دوم بیمارستان نیز به بهره برداری خواهد رسید.

عموزاد ضمن اعلام این خبر که پروژه های کلاله برای ما اولویت است افزود: هر مدیری که ایده جدیدی داشته باشد منابع جدیدی هم برای آن در نظر می گیریم .

انتهای پیام/

ارسال نظر

آخرین اخبار