مدیرکل محیط زیست استان گلستان با اشاره به رویکرد جدید سازمان محیط زیست مبنی بر مردمی کردن حفاظت از زیست‌بوم، گفت: طرح مطالعاتی مردمی کردن حفاظت ار تفرجگاه‌ها در دست مطالعه است.

اختصاص اعتبار4 میلیاردی برای مطالعات تفرجگاه‌های گلستان/ لایروبی کانال‌های آبرسان تالاب «آلماگل»

به گزارش گلستان ۲۴؛ محمدرضا کنعانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گنبدکاووس با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه اجرایی و عملیاتی مردمی کردن مدیریت حفاظت از تالاب‌های سه‌گانه گنبدکاووس، اظهار کرد: این اتفاق در صورتی که به مرحله عملیاتی و نهایی برسد برای نخستین بار خواهد بود که در کشور صورت گرفته است.

* اختصاص اعتبارات ملی برای لایروبی کانال‌های آبرسان به تالاب‌های «آلماگل»، «آجی‌گل» و «آلا گل» در گنبدکاووس

وی با بیان اینکه اعتباری بالغ بر ۴۰۰ میلیون تومان برای مطالعات تفرجگاه‌های استان گلستان در نظر گرفته شده است، افزود: این اعتبار نیز به مشاور صلاحیت‌دار با هدف مطالعه روش‌های ممکن برای مردمی کردن حراست و حفاظت از تفرجگاه‌ها خواهد بود که می‌تواند گام بلندی در راستای اهداف سازمان محیط زیست با مشارکت مردم بردارد.

مدیرکل محیط زیست استان گلستان از اختصاص اعتبارات ملی برای لایروبی کانال‌های آبرسان به تالاب‌های «آلماگل»، «آجی‌گل» و «آلا گل» در گنبدکاووس خبر داد و خاطرنشان کرد: این اعتبارات با هدف تلاش برای آبگیری به موقع و مناسب تالاب‌ها اختصاص یافته که در فازهای نخست بسیار مفید بوده است.

* آموزش‌های علمی و مردمی حفاظت از محیط زیست به روستائیان بخش مرزی گنبدکاووس به ویژه روستاهای «تنگلی» و «اوخی‌تپه»

کنعانی با تاکید بر اینکه در ماه‌های گذشته ارائه آموزش‌های لازم به مردم روستایی در بخش مرزی گنبدکاووس به ویژه روستاهای «تنگلی» و «اوخی‌تپه» به منظور حفاظت از محیط زیست به شکل مردمی و علمی صورت گرفته است، تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین اهداف ما در این حوزه تامین منافع پایدار مردم در مجاورت با تالاب‌ها و محیط زیست به منظور مشارکت در حراست از آن است.

وی با تقدیر از تلاش‌های سازمان مردم‌نهاد «سبزگامان بسکی» به پاس همکاری‌های متعدد در حوزه حفاظت از محیط زیست، اظهار کرد: قرارداد همکاری جدیدی نیز با این سازمان مردم‌نهاد به منظور اجرای طرح‌های توسعه مدیریت مردمی حفاظت محیط زیست منعقد کرده‌ایم که قطعا نتایج درخشانی را به دنبال خواهد داشت.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار