مدیرکل‌ حفاظت محیط زیست گلستان گفت: ۴۵ اکیپ گشت نوروزی به صورت شبانه‌روزی برای حفاظت از محیط زیست در استان گلستان آماده خدمت‌رسانی در مناطق تحت مدیریت محیط زیست هستند.

فعالیت ۴۵ اکیپ گشت نوروزی برای حفاظت از محیط زیست در استان گلستان

به گزارش گلستان ۲۴ ؛  امیر عبدوس ظهر امروز در جمع خبرنگاران درباره برنامه‌های اداره کل حفاظت محیط زیست گلستان در ایام نوروز اظهار داشت: در این ایام همه واحدهای شهرستانی و محیطبانی‌های سراسر استان برای حفظ طبیعت و تنوع زیستی در آماده‌باش بوده و اقداماتی را نیز برای پیشگیری از انواع آلودگی‌ها در پایش و مراقبت از محیط زیست انسانی در دستور کار قرار داده‌اند.

وی با بیان اینکه در برخی روزها که با تعطیلی ارگان‌ها همراه است و ممکن است برخی موقعیت را مناسب برای دست‌اندازی به طبیعت ببیند، افزود: حفاظت از تخریب و دست‌اندازی به طبیعت و جلوگیری از آلودگی و تخریب تنوع زیستی از مهم‌ترین وظایف سازمان محیط زیست است.

مدیرکل‌ حفاظت محیط زیست گلستان تصریح کرد: برای کنترل منابع آلاینده محیط زیست در ایم نوروز، گشت و کشیک نیروهای پایش به صورت شبانه‌روزی در حال پایش و مراقبت بوده و هرگونه آلودگی احتمالی صنایع به سرعت پیگیری و مورد اعمال قانون قرار خواهد گرفت تا کمترین آسیب به محیط زیست وارد شود.

عبدوس با اشاره به 13 فروردین روز طبیعت اظهار کرد: برای پیشگیری از تخریب طبیعت در روز طبیعت، همه نیروهای اجرایی ما در استان گلستان در همه زیستگاه‌ها و  مناطق تحت مدیریت این اداره کل حضور داشته و به پایش مناطق خواهند پرداخت.

وی با تقاضا از مردم مبنی بر پرهیز از رهاسازی  پسماند در گوشه کنار جاده و خیابان‌ها تصریح کرد: به سادگی می‌توان با به همراه داشتن کیسه حمل زباله در خودرو، شهر و طبیعتی سالم و پاک را به فرزندان و نسل آینده تقدیم کرد.

عبدوس با اشاره به اینکه طبیعت مأمن ما برای رسیدن به آرامش است، گفت: آسیب رساندن به تنوع زیستی، آسیب به حیات بشر است که توصیه می‌شود مسافران و گردشگران این مهم را مدنظر داشته باشند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان با اشاره به 13 منطقه تحت مدیریت اداره کل حفاظت از محیط زیست گلستان در سطح استان برای بهره‌وری مسافران گفت:  45 اکیپ گشت نوروزی شبانه‌روزی برای حفاظت از محیط زیست در گلستان در حال خدمت‌رسانی هستند.

وی اظهار کرد: سامانه 1540 هم آماده دریافت گزارشات مردم و مسافران در خصوص هرگونه آلودگی و تخریب محیط زیست و تنوع زیستی است.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار