مدیر آزمایشگاه‌های گلستان گفت: روزانه حدود ۸۰۰ تست کرونا در آزمایشگاه‌های استان انجام می‌شود.


بررسی روزانه ۸۰۰ تست کرونا در آزمایشگاه‌های گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، آزمایشگاه محل تولید داده‌ها و اطلاعات سلامت است که در تشخیص، پیشگیری و پیگیری بیماری‌ها نقش بسیار مهم و اساسی را ایفا می‌کند.

زمانی که ویروس کرونا در کشور شیوع پیدا کرد و همه جا را به تعطیلی و سکوت کشاند آزمایشگاه‌های استان گلستان اعم از خصوصی و دولتی به خدمات خود بیش از پیش ادامه داده تا بتوانند از آلام مردم بکاهند و نقش خود را در این دوره حساس ایفا کنند.

پرسنل و کارکنان خدوم آزمایشگاه با انواع عوامل بیماری زای شناخته و ناشناخته در نمونه‌های مختلف مواجه بوده که سلامتی این قشر زحمت کش و گمنانم را به خطر می‌اندازد.

محمودجانلو مدیر آزمایشگاه مسئول امور آزمایشگاه‌های گلستان گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون بیش از ۶۱ هزارتست کرونا در آزمایشگاه‌های استان انجام شده است و در این روزها، نیز روزانه حدود ۸۰۰ تست انجام می‌شود.

محمودجانلو افزود: در حال حاضر دو آزمایشگاه بخش خصوصی نیز در این زمینه در گرگان فعال بوده که از مسافرین پروازها، تیم‌های ورزشی، و یا افراد مشکوک به درخواست پزشک تست انجام می‌دهند که این، ظرفیت مناسبی را برای استان ایجاد کرده است.

او گفت:یک آزمایشگاه تشخیص کرونا بخش خصوصی نیز در گنبدکاووس برای خدمت رسانی درحال راه اندازی است.

او گفت: ۱۰۲ مرکز آزمایشگاهی دولتی و خصوصی در بخش درمان فعال است که از این تعداد دو آزمایشگاه تخصصی ژنتیک در گرگان و یک آزمایشگاه تخصصی ژنتیک در گنبدکاووس قرار دارد.

محمودجانلو گفت: هزار و ۱۸۰ نفر در این آزمایشگاه‌ها مشغول به کار هستند که از این تعداد هزار و ۱۰۶ نفر پرسنل و ۷۴ نفر به عنوان مسئول فنی آزمایشگاه هستند.

او افزود: همچنین، ۲۱ آزمایشگاه و ۵۰ مرکز نمونه گیری زیر نظر امور آزمایشگاه‌های معاونت بهداشتی نیز علاوه بر بخش درمان در بخش بهداشت خدمت رسانی می‌کنند و ۲۶۰ نفر در این مراکز فعال هستند.

محمودجانلو گفت: خواستار حمایت بیشتر از پرسنل زحمتکش آزمایشگاه هستم و هم چنین با توجه به افزایش قیمت کیت‌ها و لوازم مصرفی و تجهیزات، لازم است رسیدگی عاجل در این خصوص صورت گیرد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار