با شیوع گسترده ویروس کرونا در گلستان اغلب شهرهای استان در وضعیت قرمز و نارنجی قرار دارند و تعداد بیماران روبه افزایش است.

 آژیر قرمز در ۷ شهر استان گلستان به صدا در آمد/وضعیت هشدار کرونایی در ۵ شهر دیگر استان+ نقشه

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از تسنیم از  گرگان ، از ابتدای فروردین ماه امسال تعداد مبتلایان به کرونا در بخش سرپایی و بستری افزایش قابل ملاحظه‌ای پیدا کرد و 3 برابر بیشتر شد.

ابتلای خانوادگی به کرونا یکی از ویژگی‌های موج چهارم شیوع بیماری در استان گلستان است که علت آن همه گیری نوع جهش یافته ویروس موسوم به کرونای انگلیسی است. هرچند برخی از مقامات بهداشت و درمان استان نسبت به ورود و شیوع کرونای برزیلی نیز هشدار داده و ابراز نگرانی کرده‌اند.

در حال حاضر وضعیت بیماری در استان گلستان به صورت آسانسوری در حال بالا رفتن است. تعداد موارد بستری در آخرین اعلام دانشگاه علوم پزشکی استان به 591 نفر رسیده در حالیکه این تعداد در نخستین روزهای فروردین ماه امسال 180 نفر بود.

ضمن اینکه تعداد بیماران بدحال بستری در بخش مراقبت‌های ویژه و متصل به دستگاه ونتیلاتور نیز به علت جهشی که در ویروس کرونای انگلیسی ایجاد شده، نسبت به قبل بیشتر شده است.

براساس آخرین آمارها 76 بیمار مبتلا به کرونا در بخش مراقبت‌های ویژه قرار دارند و 35 نفر آنان به علت وخیم بودن حالشان به دستگاه ونتیلاتور وصل هستند.

در روزهای اخیر تست‌های مثبت کرونا در استان بطور چشمگیری افزایش یافته و طبق گفته قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی استان بین 70 تا 80 درصد تست‌ها مثبت می‌شود.

هرچند از ابتدای شیوع بیماری در استان از اسفندماه سال 98 تا کنون 23 هزار و 210 بیمار مبتلا به کرونا درمان شده و بهبود پیدا کردند اما تعداد زیادی از شهروندان نیز جان خود را در اثر ابتلا به کووید 19 از دست داده‌اند.

سالمندان و افراد بالای 55 سال با 53.3 درصد بیشترین آمار مبتلایان به کرونا را در استان تشکیل می‌دهند و میزان موارد ابتلا به کرونا در سنین زیر 15 سال نیز افزایش نسبی پیدا کرده است.

وضعیت شهرهای استان نیز چندان مطلوب نیست آژیر قرمز کرونا در 7 شهرستان از جمله گرگان به صدا درآمده و 5 شهرستان دیگر نیز در وضعیت هشدار و نارنجی قرار گرفتند.

رعایت پروتکل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک، پرهیز از حضور در تجمعات و ماندن در منزل مهمترین توصیه‌ها برای پیشگیری از ابتلا به کرونا است.

1400012510401879322568874

ارسال نظر

آخرین اخبار