سخنگوی کنفدراسیون فوتبال آسیا، توضیحاتی درباره پخش تلویزیونی مسابقات لیگ قهرمانان آسیا ارائه کرد.

 ماجرای حق پخش تلویزیونی بازی های لیگ قهرمانان آسیا 2021

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از خبرورزشی، نضال بحران سخنگوی کنفدراسیون فوتبال آسیا در پاسخ به انتقادات مطرح شده در مورد نحوه فروش حق پخش تلویزیونی لیگ قهرمانان آسیا گفت: هدف AFC توسعه و گسترش پخش مسابقات قاره‌ای در آسیا و حتی مناطق دیگر جهان است. کنفدراسیون اهمیت شرایط موجود به‌خصوص در حوزه تثبیت شرایط اقتصادی و بازاریابی جهت تحقق تعهدات مالی مسابقات و حمایت از فدراسیون‌های عضو را درک می‌کند و در تلاش است تا به اهداف مورد نظر کمیته اجرایی دست یابد.

وی افزود: کنفدراسیون در طول ماه‌های اخیر، قراردادهای بخش تلویزیونی متعددی را با کشورهای مختلف آسیایی امضا کرده است. حتی حوزه این توافقات از محدوده آسیا خارج شده و به اروپا رسیده است. قراردادهای بی‌سابقه‌ای با بسیاری از شبکه‌های تلویزیونی بین‌المللی به امضا رسیده که موفقیت AFC در حوزه بازاریابی محسوب می‌شود و نشان از پیشرفت و توسعه پوشش مسابقات فوتبال در آسیا دارد.

سخنگوی کنفدراسیون فوتبال آسیا همچنین درخصوص انتقاداتی که پیرامون عدم توافق برای پخش ماهواره‌ای یا حتی فروش امتیاز به کشورهای قطر و امارات مطرح شده است، بیان کرد: پیش از این، توافق با یک شرکت ورزشی عربستان برای فروش حق پخش بازی‌ها در داخل این کشور به مدت چهار سال اعلام شد و این شرکت به‌صورت ابتدایی، پخش اینترنتی و داخلی بازی‌ها را آغاز کرد، اما این شرکت طبق توافق از ماه‌های پایانی سال ۲۰۲۱ می‌تواند پخش ماهواره‌ای را نیز آغاز کند.

« کنفدراسیون حق پخش را در مناطق جغرافیایی مختلف ارائه داده تا شبکه های بیشتری امکان پخش مسابقات را داشته باشند.»، بحران با بیان این مطلب تصریح کرد: همچنان هم امکان مذاکره برای فروش پخش بازی‌ها وجود دارد و این حق به مدت چهار ساله فروخته می‌شود. کنفدراسیون تلاش می‌کند قراردادهای تازه‌ای امضا کند و مذاکرات در این بخش متوقف نمی‌شود. امیدواریم توافق‌های تازه‌ای در فرصت باقیمانده صورت بگیرد. 

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، کنفدراسیون فوتبال آسیا تاکنون با بیش از ۳۰ شبکه تلویزیونی درخصوص پخش رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا به توافق رسیده، اما پس از واگذاری منطقه‌ای حق پخش به یک شرکت عربستانی، توافق با تلویزیون‌های دو کشور قطر و امارات حاصل نشده که این موضوع، اعتراضات زیادی را به همراه داشته است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار