مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گلستان از تلاش برای اجرایی کردن گردشگری در تاسیسات آبی استان در سال ۱۴۰۰ خبرداد.

 جذب سرمایه گذاران با اجرای گردشگری آبی در گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از اقتصاد ایران، سید محسن حسینی اظهار کرد: یکی از اقدامات شرکت آب منطقه ای استان در سال ۱۳۹۹ فراخوان گردشگری ۲۸ نقطه از سدها و تاسیسات آبی استان بوده که ظرفیت مناسبی برای جذب سرمایه‌گذاران دارد.

وی افزود: در نهایت در پنج نقطه، سرمایه گذارانی اعلام آمادگی کرده و در حال گذراندن مراحل قانونی و اداری است که امیدوار هستیم با تسریع در روند کار در سال ۱۴۰۰ به بهره برداری برسد.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گلستان گفت: مطالعه مکان یابی احداث نیروگاه های برقابی در ۱۰۰ نقطه از استان که در سال گذشته به عنوان ایده مطرح شد و دفتر فنی شرکت در حال نوشتن شرح خدمات و در نهایت گرفتن مشاور برای مطالعات این طرح است.

وی افزود: این نیروگاه ها در صورت اجرا ضمن تولید برق به میزان حدود ۱۰ مگاوات در هر نقطه هم می توانند برق تولیدی بخشی از استان را تامین و همچنین نیاز به خطوط انتقال فشار قوی ندارند.

حسینی بیان کرد: اجرای پنل های خورشیدی بر روی مخازن سدها که هم می تواند به تامین برق استان کمک کرده و هم به لحاظ صرفه اقتصادی مفید است.

وی افزود: انتقال آب صنعت از دیگر موضوعاتی است که از سال گذشته پیگیر آن هستیم و در صدد هستیم این موارد و موضوعات توسط استانداری برای جذب سرمایه گذاران مطرح شود تا در افکار سرمایه گذاران در استان ثبت شود و در حال بکارگیری مشاور برای مطالعه آن هستیم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار