استاندار گلستان:

استاندار گلستان با بیان این که تولید گندم استان از یک میلیون تن فراتر می رود، گفت: تا پایان تیر ماه نباید محصول گندم از گلستان خارج شود.

تولید گندم گلستان از یک میلیون تن فراتر می رود

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از مهر، هادی حق شناس در جلسه کارگروه خرید تضمینی محصولات کشاورزی استان اظهارکرد: قیمت خرید تضمیمی در سال جاری برای کلزا ۱۱ هزار تومان و گندم پنج هزار تومان خواهد بود و از ۸ خرداد تا ۵ تیر اوج خرید محصولات کشاورزی در ۱۲۰ نقطه برای گندم و ۴۲ نقطه برای کلزا است.

وی افزود: پیش بینی می شود یک میلیون و ۵۰ هزار تن گندم، ۷۸ هزار تن کلزا، ۷۳ هزار تن جو و ۱۹۳ هزار تن چغندر تولید در استان تولید شود.

استاندار گلستان با اشاره به نزدیک شدن فصل خرید محصولات کشاورزی در استان اضافه کرد: تا پایان تیر ماه نباید گندم از استان خارج شود و تنها این اقدام پیش از این زمان از طریق مکاتبه مدیر کل غله استان میسر خواهد بود.

حق شناس گفت: بانک عامل با همکاری جهاد کشاورزی و غله برای جلوگیری از ایجاد صف در ۳۸ شعبه خود از کشاورزان بخواهد استفاده از خدمات الکترونیک را به دریافت خدمات حضوری ترجیح دهند.

وی ادامه داد: کشاورزان از آتش زدن کاه و کلش باقیمانده از برداشت خودداری کنند و البته با متخلفین برخورد قانونی خواهد شد.

حق شناس بیان کرد: تا زمانی که کارخانجات و سیلوهای استان ظرفیت پذیرش گندم را دارند نباید اجازه خروج محصول از استان داده شود.

استاندار گلستان خاطر نشان کرد: با توجه به ازدحام احتمالی جمعیت در مراکز خرید محصولات کشاورزی رعایت دستورالعمل های بهداشتی الزامی است.

حق شناس گفت: امسال قیمت خرید تضمینی گندم دو برابر سال پیش اعلام شده است که امیدواریم موجب حمایت از کشاورزان شود.

وی تاکید کرد: با همکاری پلیس اقتصادی با اخلال گران بازار خرید و فروش محصولات کشاورزی برخورد می شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار