رئیس پلیس فتا استان گلستان از شناسایی و دستگیری متهمی خبر داد که اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب بانکی مادرش کرده بود.

 پسری که حساب بانکی مادر را خالی کرد

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا، سرهنگ ابراهیم پرسا، رئیس پلیس فتا استان گلستان در تشریح این خبر گفت: در پی وصول مرجوعه قضایی مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب بانکی شهروند گرگانی، موضوع در دستور کارشناسان پلیس فتا  قرار گرفت. 

وی افزود: با بررسی‌ها و تحقیقات صورت گرفته مشخص شد مبلغ 59 میلیون ریال طی چند مرحله از حساب شاکی به‌صورت اینترنتی از حساب شاکیه برداشت شده است.

این مقام مسئول گفت: با تکمیل تحقیقات، متهم که فرزند شاکی پرونده بود مورد شناسایی قرار گرفت و با هماهنگی مراجع قضایی و همکاری و همراهی والدین، به اداره پلیس احضار شد و ضمن ابراز ندامت از اقدام مجرمانه اش به جرم خود اعتراف کرد.

سرهنگ پرسا گفت: این نوجوان که به جهت استفاده از سامانه شاد و حضور در کلاسهای آنلاین از گوشی و اینترنت استفاده می‌کرد، مبالغ برداشت‌شده از حساب  مادرش را  برای خرید بازی رایانه‌ای استفاده کرده بود.

رئیس پلیس فتا استان گلستان تصریح کرد: شاکی پرونده با حضور در پلیس فتا و پس از ابراز ندامت فرزندش خواهان مختومه شدن پرونده شد و در نهایت این پرونده  جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی ارسال شد.

این مقام انتظامی تصریح کرد: والدین می‌بایست بر فعالیت فرزندانشان در فضای مجازی نظارت بیشتری داشته باشند و ضمن همراهی با آن‌ها در جهت فراگیری آموزش‌های آنلاین، کارت‌بانکی، رمز شخصی و اطلاعات حساب خود را در اختیار فرزندانی که دانش و سواد کافی ندارند، قرار ندهند و پیامک و رمز پویای حساب بانکی خود را فعال کنند.

این مسئول انتظامی به والدین توصیه کرد: اطلاعات شخصی و محرمانه خود را در حافظه گوشی و تجهیزات هوشمندی که جهت فراگیری آموزش‌های آنلاین در اختیار فرزندانشان قرار می‌گیرد، نگهداری نکنند. 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار