رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: واکسیناسیون گروه اولویت دوم در گلستان از فردا با واکسیناسیون افراد بالای ۸۰ سال آغاز و بعد از بلافاصله به ترتیب افراد بالای ۷۵ سال، ۷۰ سال، ۶۵ سال و ۶۰ سال واکسینه می‌شوند.


جزئیات اجرای اولویت دوم واکسیناسیون کرونا در گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایسنا، دکتر عبدالرضا فاضل در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تحویل واکسن به استان با توجه به اولویت‌های سنی و شغلی در نظر گرفته شده در کشور انجام می‌گیرد و در این راستا تاکنون ۲۳ هزار دُز واکسن کرونا وارد استان شده که ١۶ هزار و ۸۰۰ دُز آن به افراد اولویت اول واکسیناسیون تزریق شده است.

وی خاطرنشان کرد: روز گذشته ۹ هزار دُز واکسن سینوفارم وارد استان شده که با توجه به کمتر بودن واکنش آن نسبت به واکسن آسترازنکا، برای بیمار خاص مورد استفاده قرار خواهد گرفت. واکسن آسترازنکا با توجه به اولویت‌های وزارت بهداشت برای گروه‌های سنی در نظر گرفته می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان با اشاره به آغاز واکسیناسیون گروه‌های سنی، بیان کرد: واکسیناسیون گروه‌های سنی در مرحله قبلی نیز جزو اولویت‌های وزارت بهداشت بود اما در این مرحله به شکل عمومی‌تر واکسیناسیون افراد بالای ۶۰ سال در دستور کار قرار گرفته است.

فاضل بیان کرد: در سطح استان ۱۶ هزار و ۸۰۰ سالمند بالای ۸۰ سال سن شناسایی شده که فراخوان به آنها برای تزریق واکسن در حال انجام است. واکسیناسیون این افراد از فردا دوشنبه ششم اردیبهشت‌ماه آغاز خواهد شد و ظرف ۴۸ تا ۷۲ ساعت به اتمام می‌رسد. بلافاصله بعد از آن واکسیناسیون افراد بالای ۷۵ سال آغاز می‌شود.

وی با اشاره به اینکه واکسیناسیون این افراد رایگان است، ادامه داد: بعد از اتمام واکسیناسیون این گروه سنی، واکسیناسیون افراد بالای ۷۵ سال و بعد از آن به ترتیب افراد بالای ۷۰ سال، بالای ۶۵ سال و بالای ۶۰ سال انجام می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان تصریح کرد: در حال حاضر سامانه «ناب» در تمامی شهرستان‌ها به غیر از مرکز استان پوشش ۱۰۰ درصدی دارد. در شهر گرگان ۳۰ درصد جمعیت تحت پوشش سامانه ناب نیستند به همین خاطر اگر کسی از لیست واکسیناسیون اولویت‌های سنی جا مانده و با آن تماس گرفته نشده می‌تواند به مرکز بهداشت مراجعه کند.

فاضل خاطرنشان کرد: در استان واکسیناسیون تمامی کادر درمانی که داوطلب دریافت واکسن بودند، انجام شده است.

وی بیان کرد: تمامی واکسن‌هایی که تاکنون وارد کشور شده به غیر از آسترازنکا، دو مرحله‌ای هستند. در حال حاضر آسترازنکا تک مرحله‌ای است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: کسانی که واکسن زده‌اند باید باز هم زدن ماسک و پروتکل‌های بهداشتی را جدی بگیرند زیرا ایمنی هیچ واکسنی ۱۰۰ درصد نیست. در استان موردی داشتیم که پزشکی دُز دوم واکسن را هم دریافت کرده و مجدداً به کرونا مبتلا شده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار