دادستان عمومی و انقلاب مرکز گلستان با اشاره به سوء استفاده‌های ملی و اختلاس در برخی شوراها و شهرداری‌ها بر انجام وظایف نظارتی شوراها تأکید کرد.

 دادستان مرکز گلستان: سوء استفاده مالی و اختلاس در برخی شوراها و شهرداری‌ها/ شوراها به وظایف نظارتی خود عمل کنند

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از تسنیم از  گرگان ، پیش از ظهر امروز سومین جلسه ستاد پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی در استان گلستان با حضور دستگاه‌های نظارتی در دادگستری استان برگزار شد.

در این جلسه بر رصد فضای انتخاباتی استان و فعالیت کاندیداها و طرفداران آنان به ویژه در فضای مجازی و همچنین برخورد با متخلفان تأکید شد.

حجت‌الاسلام سید رضا سیدحسینی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان در این جلسه با توجه به فرآیند تأیید صلاحیت نامزدهای انتخابات شوراها اظهار داشت: باید صلاحیت نامزدها با دقت بررسی شود و در این از اعمال سلیقه خودداری کرد.

وی گفت: اعضای شوراها، به عنوان کسانی که بعد از انتخاب طبق قانون بر عملکرد شهرداری‌ها نظارت خواهند کرد، باید صلاحیت لازم را داشته باشند تا جلوی برخی تخلفات و سوء استفاده‌ها گرفته شود.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خاطرنشان کرد: پرونده‌های متعدد سوء استفاده مالی و اختلاس در برخی شهرداری‌ها و شوراها نشان می‌دهد  اعضای شوراها آنگونه که باید به وظایف نظارتی خود درست عمل نکردند.

حجت‌الاسلام مهدی قاسمی وناجمی، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گلستان هم در این جلسه از  افزایش نظارت بر تبلیغات انتخابانی در فضای مجازی خبر داد و از مردم خواست تا تخلف و جرایم انتخاباتی را به صورت حضوری از طریق مراجعه به معاونت‌های پیشگیری از جرم دادسراها یا اینترنتی  و از طریق سامانه سجام به نشانی sajam.scpd.ir  ثبت کنند.

وی تصریح کرد: نام گزارش دهنده تخلفات، محرمانه می‌ماند و گزارش‌ها پس از بررسی به شعب منتخب رسیدگی به تخلفات انتخاباتی فرستاده خواهد  شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار