معاون بهزیستی گلستان از آغاز به کار سامانه غربالگری اضطراب کودکان خبر داد و گفت: این غربالگری در بستر فضای مجازی انجام می‌شود و نیازی به مراجعه حضور والدین و کودکان نیست.

انجام غربالگری مجازی اضطراب کودکان در گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از گلستان ما؛ مریم رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در  گرگان  با اشاره به آغاز فعالیت سامانه غربالگری اضطراب کودکان در استان اظهار داشت: با توجه به شیوع کرونا و لزوم ارائه خدمات الکترونیک این غربالگری در بستری فضای مجازی انجام می‌شود.

وی توضیح داد که والدین کودکان جامعه هدف باید با مراجعه به آدرس الکترونیکی Http://moshavereh.behzisti.gov.ir و وارد کردن تاریخ تولد و شماره ملی کودکان نسبت به پر کردن پرسشنامه مربوطه اقدام کنند.

معاون پیشگیری بهزیستی گلستان ادامه داد: پس از تکمیل پرسشنامه نتیجه غربالگری به والدین اعلام می‌شود تا در صورت لزوم و داشتن علائم در کودکان به مراکز مشاوره و پس از آن به روانپزشک معرفی شوند.

وی یادآور شد: در سال‌های گذشته این غربالگری به صورت حضوری در مهدهای کودک اجرا می‌شد اما امسال به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مهدهای کودک سازمان بهزیستی اجرای غیر حضوری این طرح آغاز کرده است.

رضایی با بیان اینکه شایع‌ ترین اختلال دوران کودکی اضطراب است خاطرنشان کرد: در بسیاری اوقات علائم این اختلال با فرآیند رشد طبیعی کودک اشتباه گرفته و مانع تشخیص و مداخله به موقع می‌شود.

وی افزود: اختلال اضطراب کودکی پدیده‌ای گذرا نبوده و در صورت بی‌توجهی و درمان نشدن تا سنین نوجوانی و بزرگسالی ادامه می‌یابد و موجب افت عملکرد تحصیلی، اجتماعی و شغلی فرد و یا منجر به افسردگی و سو مصرف مواد مخدر می‌شود.

وی گفت: والدین باید توجه داشته باشد در صورت تداوم بیش از چهار هفته علائمی همچون دل‌درد، کابوس‌های شبانه و حالت تهوع کودک را به پزشک متخصص معرفی کنند تا در صورت تشخیص این پزشک به روانشناس معرفی شود.

رضایی اظهار داشت: با تشخیص بموقع و طراحی مداخله بهنگام می‌توان از طریق والدین و مربیان به کودکان کمک کرد که چگونه اضطراب خود را کنترل کنند و زندگی طبیعی داشته باشند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار