مدیر امور سینمایی گلستان:

مدیر امور سینمایی استان گلستان با اشاره به شرایط نامناسب مراکز فرهنگی در ایام کرونا، گفت: رونق سینماها در دوره کرونا نیازمند عزم جدی مدیران است.

رونق سینماها در دوره کرونا نیازمند عزم جدی مدیران است

به گزارش گلستان ۲۴؛ حسین الشریف در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارکرد: همانگونه که از نگاه رهبر معظم انقلاب دغدغه فرهنگی به دلیل تأثیر گذاری بر ذهنیت و رفتارهای فردی و اجتماعی گرایش سیاسی دارای اهمیت ویژه‌ای است و اعتلای سینمای کشور نیازی محسوس است.

مدیر امور سینمایی استان گلستان افزود: همه باید این حقیقت را دریابند که هنر مهم و برجسته سینما برای کشور یک نیاز و ضرورت محسوب می‌شود اما متأسفانه متولیان فرهنگی ما دغدغه فرهنگی ندارند و با گذشته سالیان بسیار در جامعه هنری و فرهنگی کشور زیرساخت و قوانین فرهنگی قاطعی وجود ندارد.

وی ادامه داد: در این روزها که پیکر سینما ضرب‌های دردناک به واسطه کرونا را متحمل شده، پرسش این است آیا این روند برای سالن‌های سینمایی تا چه زمانی باید با بی توجهی و عدم حمایت مسئولین ادامه پیدا کند؟

الشریف بیان کرد: حال آنکه برگزاری جشنواره فجر سی و نهم در سال گذشته با توجه به محدودیت ظرفیت و با استقبال بسیار خوبی روبرو شد و این مهم نشان از این بوده که با حمایت مسئولان و متولیان و همچنین اکران فیلم‌های خوب می‌توان شاهد روزهای خوب برای سالن‌های سینما بود و سینما دوستان و اهالی سینما هنوز عاشق و شیفته سینما هستند.

وی گفت: در زمانی که همه امیدها به اکران نوروزی و ارائه فیلم‌های خوب و مناسب بود، شاهد آن بودیم که متأسفانه حتی رسانه‌هایی همچون صدا و سیما هم در بحث بازگشایی سینماها و اطلاع رسانی هیچ کمکی نکرده و حمایت جدی از این موضوع توسط مسئولان کشوری و استانی صورت نپذیرفت و این بی مهری یکی از عوامل مهم در ضعیف بودن گیشه‌های اکران نوروزی بود.

مدیر امور سینمایی استان گلستان اظهارکرد: در زمانی که با تلاش و سختی فراوان مخاطب به امن بودن بهداشتی محیط سینما اعتماد می‌کند متأسفانه باز با تعطیلات روبه‌رو می‌شویم که این خود خطری بسیار جدی است و حتی تهیه کنندگان را هم از ارائه آثار خود به سینماها منصرف می‌کند کما اینکه با پیدایش اکران‌های آنلاین در ایران به وضوح شاهد این ماجرا بوده و هستیم.

الشریف اضافه کرد: در استان گلستان با توجه به وجود چهار سینمای حوزه هنری و ۹ سالن نمایش در شهرستانهای گرگان، آزادشهر و شهرستان گنبد کابوس و در اختیار داشتن بزرگترین پردیس شمال کشور با امکانات به روز دنیا نیازمند حمایت و پشتیبانی بیشتری از سوی مسئولان استانی هستیم که امیدواریم این مهم مورد توجه قرار گیرد.

وی گفت: حال با این شرایط علاوه بر بحث واکسیناسیون جامعه یقیناً اگر تصمیم جدی توسط مسئولان و متولیان فرهنگی کشور به لحاظ فنی برای سینماها در نظر گرفته نشود و حمایت در جهت ارائه آثار خوب و فیلم‌های جذاب مخاطب پسند صورت نپذیرد باید منتظر خطری جدی و بزرگ برای سینماها باشیم.

الشریف ادامه داد: همچنان امیدواریم که با شروع یک اکران خوب در عید سعید فطر بتوانیم روزهای خوبی برای سینما داشته باشیم و حال مخاطبان را خوب ببینیم و انتظار است با رویکردی جدی این حمایت‌ها و اتفاقات خوب برای سینماها اتفاق بیفتد و زحمات همکارانمان در خانواده سینما بدون نتیجه و حاصل نماند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار