معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان گفت که با تصویب مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان، مقدمات احداث نخستین شهرک سلامت این استان شمالی با سرمایه‌گذاری اولیه و تقریبی ۱۲ هزار میلیارد ریالی بخش خصوصی در گنبدکاووس فراهم است.

مقدمات احداث شهرک سلامت گنبدکاووس فراهم است

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایرنا، ابراهیم کریمی روز پنجشنبه در جلسه بررسی پروژه سرمایه‌گذاری شهرک سلامت قابوس در گنبدکاووس اظهارداشت: این پروژه در راستای اجرایی شدن یکی از بندهای توافقنامه استانداری گلستان و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای احداث شهرک سلامت و هتل بیمارستان است.

توافقنامه استانداری گلستان و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جریان سفر ۹ اسفند سال ۹۹ معاون اول رییس جمهوری به این استان شمالی امضا شد.

وی اضافه کرد: یک سرمایه‌گذار بومی با همراهی سرمایه گذار ساکن خارج از استان، آمادگی خود را برای ساخت این پروژه با سرمایه‌گذاری اولیه ۱۲ هزار میلیارد ریال و اشتغالزایی مستقیم هزار و ۵۰۰ و غیرمستقیم سه هزار نفر در زمینی به مساحت تقریبی ۱۱ هکتار در ورودی شهر گنبدکاووس اعلام کردند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان ادامه داد: احداث این پروژه پس از تصویب در کارگروه مرکز خدمات سرمایه گذاری گلستان، روز گذشته (هشت اردیبهشت) نیز در جلسه کارگروه اشتغال استان تصویب شد و اجرای آن مورد تاکید قرار گرفت.

کریمی بابیان اینکه توجه به توریسم و گردشگری سلامت از اولویت‌های اجرای شهرک سلامت گنبدکاووس است، افزود: همکاری و همراهی مدیران اجرایی شهرستان در پیشبرد امور اجرایی این طرح ضروری است.

فرماندار ویژه گنبدکاووس نیز دراین نشست از آمادگی برای اجرایی شدن نخستین شهرک سلامت استان گلستان در این شهرستان مرزی خبر داد و گفت: همه دستگاه‌های اجرایی و خدماتی و مدیریت شهری گنبدکاووس برای همراهی و همکاری با بخش خصوصی در مراحل اجرای این پروژه از آمادگی کامل برخوردارند.

عبدالقدیر کریمی افزود: موقعیت جغرافیایی و مرزی گنبدکاووس و برخورداری از پایانه مرزی اینچه‌برون که از آن به عنوان دروازه ورود به کشورهای آسیای میانه یاد می‌شود و نیز ظرفیت‌ها و نیروی انسانی مجرب حوزه پزشکی به همراه جمعیت حدود یک میلیون نفری شرق استان گلستان از مزیت‌های این شهرستان برای احداث شهرک سلامت است.

پروژه شهرک سلامت گنبدکاووس شامل ۲ بیمارستان فوق تخصصی با کلینیک‌ها و پارکلینک‌های تخصصی مورد نیاز، پارکینگ، دو باب استخر آب درمانی، ساختمان پزشکان، پارک و فضای سبز، ساختمان اداری و واحدهای تجاری مرتبط با حوزه سلامت است.

در این جلسه برخی مدیران گنبدکاووس و معاونین برخی مدیران کل گلستان نیز ضمن بیان نقطه نظرات خود آمادگی دستگاه متبوع‌شان را برای اجرایی کردن نخستین شهرک سلامت استان در این شهرستان با رعایت ضوابط و مقررات اداری و زیست محیطی و ارائه خدمات مشاوره‌ای و برخی مشوق‌های تسهیلاتی اعلام کردند.

نیمی از جمعیت یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفری گلستان در هفت شهرستان واقع درشرق این استان سکونت دارند که ۳۷۰ هزار نفر آن در شهرستان مرزی گنبدکاووس زندگی می‌کنند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار