قهرمانی شهرداری گرگان در لیگ برتر بسکتبال ، رهاسازی گروگان گنبدی در شرق کشور ، تایید صلاحیت ۸۰ درصد داوطلبان انتخابات شورای شهر و آزادسازی ۲۲۰ زندانی جرایم غیرعمد توسط خیر گنبدی از جمله رویدادهای خبری هفته قبل گلستان است.

قهرمانی گرگان در لیگ برتر بسکتبال و رویدادهای خبری هفته قبل گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایرنا، شهرداری گرگان به عنوان یکی از تیم‌های قدیمی و پرطرفدار بسکتبال ایران که از چند دهه قبل به تیمداری در سطح اول این رشته مشغول بوده، هفته گذشته و در دیداری که بخش‌هایی از آن به دلیل برخی اتفاقات خاص، جزو صفحات ماندگار لیگ برتر محسوب می‌شود، مهرام تهران را برد و بر سکوی قهرمانی ایستاد.

نماینده گرگان در لیگ برتر بسکتبال توانست در چهارمین بازی دیدار فینال با غلبه بر مهرام تهران به سومین برد خود رسیده و جام قهرمانی این مسابقات را تصاحب کند.

جذاب ترین صحنه بازی پایانی شهرداری گرگان و مهرام تهران، پرتاب سه امتیازی پری پتی در یک ثانیه مانده به پایان وقت چهارم بود که از فاصله حدود ۳۰ متری پرتاب شد و با قرار گرفتن در حلقه، مانع شکست شهرداری شد تا این تیم در وقت پنجم مهرام را برده و به مقام قهرمانی برسد.

پس از این برد جمعی از طرفداران این تیم با حضور در فلکه شهرداری گرگان به جشن و پایکوبی پرداختند در ادامه نیز جمعی از کثیری از هواداران در مراسم استقبال از این تیم حضور یافتند که نداشتن ماسک و رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی از سوی طرفداران این تیم انتقادات زیادی را به دنبال داشت.

**

عبدالرضا فاضل رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گلستان گفت که معاون درمان این دانشگاه پس از اثبات تخلف صورت گرفته از سوی وی در تزریق خارج از نوبت واکسن کرونا به همسرش برکنار شد.

**

پروژه لندفیل (خاک‌چال یا گودال دفن زباله) بهداشتی پسماند با ابعاد ۱۰۰ متر مکعب و ظرفیت ۱۲۰ هزار تن در سایت زباله شهرستان آزادشهر در شرق گلستان با حضور استاندار افتتاح شد.

هادی حق شناس در این مراسم گفت: سازمان پسماند استان اقدامات زیرساختی اساسی در زمینه دفع بهداشتی زباله ها در ۲ سایت آزادشهر و آق قلا انجام داده که در این راستا حوضچه لندفیل در ابعاد ۱۰۰ متر مکعب و ظرفیت ۱۲۰ هزار تن با عایق کاری ژئوممبران برای جلوگیری از نفوذ شیرابه زباله ها به سفره های زیرزمینی و در نهایت جمع آوری، انتقال و تصفیه امروز افتتاح گردید.

**

دبیر هیات والیبال گلستان گفت که کادر فنی تیم ملی والیبال جوان برای برگزاری اردوی آماده‌سازی این تیم در تهران، ۱۱ ورزشکار گلستانی را به این اردو فراخواند.

پرویز فرخی اظهار داشت: امید شمالی، حسام نظری، رامین مخدومی، سلمان شیری، مبین علاقی، رضا نجف پور ، ایمان قلیچ‌راد ، مصطفی کشمیری ، متین نامی ، محمدرضا مخمی و مختار بوش، گلستانی های حاضر در این اردو هستند که در کنار دیگر نفرات دعوت شده برای قرار گرفتن در فهرست نهایی تیم ملی تلاش می کنند.

**

خیر گنبدی همزمان با ماه مبارک رمضان و در آستانه ولادت امام حسن مجتبی (ع)، با پرداخت بدهی و جلب رضایت طلبکاران، ۲۲۰ زندانی جرایم غیرعمد این شهرستان را آزاد کرد.

**

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در گلستان گفت که امسال ۳۳۵ طرح با ایجاد هزار و ۱۹ فرصت شغلی در بخش‌های کشاورزی، صنایع دستی و فنی و خدماتی در استان اجرا می‌شود.

محمدمهدی سلمان زاده اظهار داشت: از مجموع این پروژه ها، ۵۳ طرح در گرگان، ۴۴ طرح در علی آباد، ۴۲ طرح در گمیشان، ۳۹ طرح در آق قلا، ۳۲ طرح در گالیکش و هشت طرح در آزادشهر اجرا می‌شود.

**

معاون حمل و نقل اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان گفت که امسال برای جابه‌جایی افزون بر ۲ میلیون تن محصول کشاورزی بهاره استان شامل باقلا، نخود فرنگی، توت فرنگی، کلزا، جو، گندم و سیب زمینی از ظرفیت حدود ۱۰ هزار کامیون استفاده می‌شود.

**

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گلستان گفت که بخشی از طرح جمع‌آوری فاضلاب شهر گنبدکاووس شامل تکمیل تصفیه‌خانه و شبکه ایستگاه پمپاژ و نیز انتقال پساب آن به‌طول ۲۵ کیلومتر تا اراضی زراعت چوب با سرمایه‌گذاری هزار و ۶۰۰ میلیارد ریالی بخش خصوصی درمدت سه سال به بهره‌برداری می‌رسد.

**

فرمانده انتظامی گلستان گفت: پسربچه گنبدی با تلاش ماموران پلیس از چنگ آدم ربایان در شرق کشور رهایی یافت. سردار محمدسعید فاضل‌دادگر اظهارداشت:‌ با اشراف اطلاعاتی ماموران پلیس آگاهی و امنیت عمومی گنبدکاووس، پسر بچه ۱۰ ساله‌ای که چند روز قبل توسط افرادی گروگان گرفته شده بود در شرق کشور از چنگ متهمان رها شد.

**

توزیع ۴۰ هزار بسته معیشتی به ارزش ۱۲۰ میلیارد ریال اهدایی بهزیستی، اوقاف و امور خیریه، ورزش و جوانان، سمن‌ها و موسسات خیریه گلستان در راستای منویات مقام معظم رهبری و تحقق رزمایش مواسات و کمک مومنانه به افراد نیازمند به‌ویژه خانوارهای آسیب‌دیده از کرونا در گلستان آغاز شد.

ارزش هر یک از بسته های توزیعی ۳ میلیون ریال شامل برنج، روغن، شکر، چای، حبوبات، ماکارونی و رب است و تا پایان ماه مبارک رمضان در استان توزیع خواهد شد.

**

رییس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی گلستان گفت: عامل یک جنایت که سال ۹۲ سه نفر را در شهرستان علی‌آبادکتول به قتل رسانده بود پس از گذشت هشت سال به دام افتاد.

**

دبیر ستاد انتخابات گلستان گفت که از مجموع هزار و ۴۳۹ داوطلب عضویت در انتخابات شورای شهر، صلاحیت هزار و ۱۴۵ داوطلب معادل ۸۰ درصد تایید شد.

سیدمحسن کاظمی اظهار داشت : در هیات نظارت بر انتخابات شورای شهر، صلاحیت ۱۷۰ نفر و در هیات اجرایی نیز صلاحیت ۷۷ نفر رد شد.

وی بیان کرد: همچنین ۴۷ نفر از داوطلبان شرکت در این انتخابات قبل از اتمام بررسی صلاحیت از حضور در این رقابت سیاسی انصراف دادند.

**

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان گفت: هنرمندان صنایع دستی استان پارسال یک میلیون و ۷۳۰ هزار دلار محصول تولیدی خود را به صورت گمرکی و چمدانی صادر کردند که این رقم در مقایسه با صادرات ۳۰۸ هزار دلاری سال ماقبل نشان دهنده رشد بیش از چهار برابری است.

**

قدس‌علوی مدیرکل شیلات گلستان با اشاره به افزایش زیرساخت‌های پرورش آبزیان در استان گفت که تولید و اشتغال‌زایی مزارع میگوی گلستان از سال ۹۲ تاکنون بیش از هفت برابر شد.

**

مدیرکل گمرکات گلستان گفت که صادرات کالاهای غیرنفتی فروردین ماه امسال گلستان با رشد ۷۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۱۱.۵ میلیون دلار رسید که استمرار آن نوید بخش سالی پر رونق برای اقتصاد این استان شمالی است.

سیدابراهیم حسینی اظهار داشت که طی یک ماه گذشته حدود ۴۹ هزار و ۱۵۷ تن انواع کالای غیرنفتی به ارزش ۱۱ میلیون و ۴۹۹ هزار و ۶۱ دلار از مبادی گمرکی این استان به دیگر کشورها صادر شد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی ۵۷۳ درصد و از نظر ارزش دلاری ۷۰ درصد افزایش دارد.

**

مدیرکل بیمه سلامت گلستان با اشاره به تجهیز ۳۹۴ مطب استان به سامانه نسخه نویسی گفت که ۷۷.۴ درصد نسخه پزشکان طرف قرارداد این اداره کل به صورت الکترونیکی تجویز می‌شود.

مهرداد کمانگری بیان کرد: پزشکانی که طرح نسخه نویسی الکترونیکی را در مطب های خود به اجرا درآورده اند، طلب فروردین را دهم اردیبهشت از بیمه سلامت دریافت خواهند کرد در حالی که پرداخت طلب نسخه نویسی دفترچه‌ای با تاخیر چهار تا پنج ماهه همراه است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار