یکی از غذا‌های پرطرفدار مردم شهرستان علی آبادکتول در وعده افطار، ترشی آش است.


" ترشی آش " لطیف و مخصوص برای افطار‌های ماه رمضان

به گزارش گلستان ۲۴؛ زهرا عابدی یکی از اهالی علی آبادکتول در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران، گفت: این غذا از جهت لطیف بودن بافتی مانند حلیم دارد، با این تفاوت که در پختش از مقدار کمی حبوبات استفاده می‌شود.

خانم عابدی گفت: علی آبادی‌های گلستان برای پخت ترشی آش از برنج نیم دانه استفاده می‌کنند و آن را با آب و نمک به مدت طولانی می‌پزند.

او ادامه داد: بعد از آنکه به اصطلاح برنج به حلیم کامل تبدیل شد، مقدار کمی لوبیا و نخود پخته شده را به آن اضافه می‌کنند و نیم ساعتی اجازه می‌دهند با هم پخته شود.

عابدی ادامه داد: مرحله بعد اضافه کردن سبزی آش و کدو سبز خرد شده است، سبزی‌های معطری مانند گشنیز، برگ سیر، جعفری و تره را خرد و به مواد اضافه کنید.

او گفت: بعد از پخت سبزی و کدو سبز، نوبت سیرداغ و اضافه کردن آن به مواد آش است.

 عابدی گفت: شما باید یک یا ۲ بوته متوسط سیر را پس از کوبیدن یا چرخ کردن داغ کرده، به آن ادویه فراوان از جمله زردچوبه، فلفل سیاه و نعناع خشک اضافه کنید.

او ادامه داد: بعد از این، در همان ماهی تابه سیرداغ، یک قاشق روغن سرخ کردنی ریخته ۲ الی ۳ قاشق رب گوجه فرنگی و مقداری رب انار یا آلو اضافه کرده با مقداری آب رقیق و سپس به آش اضافه کنید و بعد از ۱۵ دقیقه جوشیدن ترشی آش شما آماده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار