گرچه امسال راهپیمایی روز قدس به صورت فیزیکی برگزار نشد اما فضای مجازی در سیطره پیام های مقاومت، پرچم فلسطین و انزجار طلبی از رژیم صهیونیستی و آمریکا بود.

فضای مجازی پیام رسان روز قدس شد/ موج هشتگ های حمایت از فلسطین

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از شبستان از گرگان، امام خمینی (رحمه الله علیه) می فرمایند که «روز قدس روزی است که باید به همه ابرقدرت ها هشدار بدهیم که اسلام دیگر زیر سیطره شما به واسطه عمال خبیث شما واقع نخواهد شد، روز قدس روز حیات اسلام است».

با وجود تلاش دشمنان برای کوچک شمردن روز جهانی قدس اما این بیان معنوی امام خمینی (رحمه الله علیه) باعث شد که این طلیعه ماندگار انقلاب اسلامی در طول 40 سال گذشته در جای جای بلاد اسلامی گسترده شود و سخن گوهربار معمار کبیر انقلاب که فرمودند «روز قدس تنها روز فلسطین نیست، روز اسلام است و روز حکومت اسلامی است» بر تمام این توطئه ها خط بطلانی کشید.

دشمنان که نتوانستند تفکر انقلاب اسلامی را در حصار افکار جهان اسلام و ملت های آزادی خواه جهان متوقف کنند در طول این سال ها تلاش کردند که با توطئه و ترور شخصیت های برجسته مقاومت حیات غده سرطانی منطقه یعنی رژیم صهیونیستی که خاری در چشم مسلمانان است را طولانی تر کنند اما هماهنگونه که مقام معظم رهبری وعده دادند طولی نمی کشد که دیگر اثری از این رژیم منحوس در منطقه نخواهد بود و آن روز نزدیک است که بگوییم «قاسم نبودی ببینی قدس آزاد شد».

*موج هشتگ های حمایت از فلسطین در روز قدس

با نزدیک شدن به روز قدس بسیاری از کاربران فضای مجازی با انتشار تصویری از سردار سپهبدقاسم سلیمانی نوشتند که «انتقامت فتح قدس است» و گرچه بنا به مصوبه ستاد ملی کرونا و تصمیمات شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی راهپیمایی روز قدس به صورت فیزیکی در امسال برگزار نمی شود ولی موج هشتگ ها و پیام های کاربران فضای مجازی نشان می دهد که این روز فراموش شدنی نیست.

همچنین این بیان شهید سپهبد قاسم سلیمانی که فرمودند «فلسطین را تنها نخواهیم گذاشت» در فضای مجازی بسیار پرکاربرد بوده و نشان می دهد که گرچه دشمنان نسبت به حذف فیزیکی سردار سپبهد قاسم سلیمانی اقدام کردند اما راه سلیمانی ادامه دارد و هزاران سلیمانی در کشور در مسیر اهداف و آرمان های بلند این شهید بزرگوار قرار گرفته اند.

با توجه به اینکه روز قدس با ایام شب های لیالی قدر و شهادت امیرالمومنین (علیه السلام) مقارن شده است همچنین این جمله امام علی (علیه السلام) که می فرماید«بهترین عدالت یاری ظالم است» نیز مورد توجه کاربران قرار گرفته است.

این پیام ها و توییترها نشان می دهد که خواسته ملت ایران این است که فلسطین خرمشهر دیگری برای فتح جبهه مقاومت و اسلام شود و انگیزه های ملت بزرگ ایران در این مسیر دوچندان شده و دشمنی ها و فتنه های منافقان و عوامل داخلی آنها برای خرابکاری های مثل مسئله نطنز و ترور شخصیت های علمی کشور راه به جایی نخواهد برد.

حجت الاسلام«احمدرضا احمدی»، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گلستان در این باره می گوید: روز جهانی قدس به دلایل و زوایای متعددی دارای حائز اهمیت است و اهمیت این روز برکسی پوشیده نیست و مقام معظم رهبری روز قدس را صرفا حمایت از ملت مظلومی که مورد ستم واقع شده نمی دانند و روز قدس برای آن است که یک رژیم ستمگر، کودک کش و ظالم بر امتی به نام اسلام و با سبقه اعتقادی تسلط پیدا کرده و مردمی را تنها به دلیل مسلمان بودند و خاستگاه های الهی مورد ستم قرار داده است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گلستان  ادامه داد: حدود 73 سال مردم فلسطین در حال مبارزه با رژیم صهیونیستی هستند که بر زور و ستم بر آنان تسلط پیدا کرده است و از این بابت که سرنوشت مردم فلسطینی را سرنوشت اسلام می دانیم این روز برای ما حائز اهمیت است و اگر خدای متعال به ما نصرت بدهد امیدواریم روزی که دیگر خبری از رژیم صهیونیستی نباشد را شاهد باشیم.

وی تصریج کرد: 42  سال با تدبیر حضرت امام خمینی (رحمه الله علیه) در حمایت فاخر از مردم فلسطین در جمعه آخر ماه مبارک رمضان به راهپیمایی می پردازیم و این در حالی بود که حمایت از مردم فلسطین در دوره پهلوی جرم محسوب می شد و اگر کسی از مردم فلسطین حمایت می کرد مجرم امنیتی شناخته می شد و ساواک آن را دستگیر و شکنجه می کرد.

*یکی از مولفه های قیام امام خمینی (رحمه الله علیه) مبارزه با صهیونیست و حمایت از فلسطین بود

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گلستان  خاطرنشان کرد: امام خمینی (رحمه الله علیه) یکی از مولفه های قیام خود را مبارزه با صهیونیست و حمایت از مردم فلسطین قرار داد و معمار کبیر انقلاب این حمایت را پس از پیروزی انقلاب نیز ادامه دادند و روز جهانی قدس را در نظر گرفتند که این روز نه تنها در ایران بلکه در جای جای دنیا برگزار می شود.

حجت الاسلام احمدی افزود: در چهار دهه گذشته در روز قدس یعنی جمعه آخر ماه مبارک رمضان راهپیمایی فیزیکی داشتیم ولی در دو سال اخیر به دلیل ویروس منحوس کرونا از این عمل الهی محروم هستیم و درصدد هستیم که بتوانیم به اشکال دیگر و بهره گیری از ظرفیت فضای مجازی این روز را برگزار کنیم.

وی تاکید کرد: با توجه به شیوع و پیک چهارم کرونا تصمیم گرفته شده که امسال مثل سال گذشته راهپیمایی فیزیکی نباشد و علاوه بر آن راهپیمایی خودرویی و موتوری نیز ممنوع اعلام شد ولی این بدان معنی نیست که این روز را فراموش کنیم.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گلستان به اقدامات خبیثانه رژیم صهیونیستی در منطقه و علیه جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: با توجه به پیشرفت های علمی در حوزه هسته ای  و موشکی دشمنان ما به دنبال چالش کشیدن این توانمندی ها و نشان دادن قدرت خود هستند.

حجت الاسلام احمدی متذکر شد: یکی از کارهای خبیثانه ای که دشمن انجام داد شهادت سردار مقاومت حاج قاسم سلیمانی بود اما دشمن باید بداند که سرمایه و توان جمهوری اسلامی فرد نیست و سرمایه های ما در امر بازدارنده بسیار بالاتر از تصور دشمن است.

وی افزود: دشمن به دنبال ضربه زدن به منابع و توان ما است و به صورت پنهانی به دلیل عدم مقابله توان رو در رو اقدامات سیاسی و جاسوس های خود را پیش می گیرد و لذا خرابکاریی هایی مثل نطنز را در کشور شاهد هستیم که از طریق عوامل مزدور آنها بخشی از نطنز مورد آسیب قرار گرفته است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گلستان  گفت: دشمنان اگر زمان و فرصت را پیدا کند درصدد از بین بردن توان دفاعی ما هستند و بخشی از توانمندی ما در آسیب دشمن قرار دارد ولی بخش عمده آن از دسترس دشمن خارج است و دشمنان باید بدانند که بالاترین توانمندی ما ایمان به خداوند متعال و تکلیف محوری تحت زعامت رهبری واحد نظام الهی است که میدان را هرگز به نفع اسرائیل و آمریکا معلون در هیچ جای دنیا خالی نخواهد کرد.

حجت الاسلام احمدی خاطرنشان کرد: دشمن بر آن است که انقلاب اسلامی را براندازد و انقلاب اسلامی به سمت جهانی شدن پیش می رود.

*روز قدس نماد وحدت مسلمانان جهان است

«هادی حق شناس» استاندار گلستان نیز بیان کرد: روز قدس یک نماد و یک نشانه ای برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین و مظلومان عالم است.

استاندار گلستان یادآور شد: بیش از ده ها سال مردم مظلوم فلسطین درگیر مستکبران هستند و گرامیداشت این روز نماد وحدت مسلمانان شیعه و سنی است که در چنین روزی راهپیمایی انجام می دادند.

حق شناس متذکر شد: زنده نگهداشتن چنین روزی یعنی دفاع از مظلومان و اعلام برائت از ظالمینی است که به زور بر سرزمین های مسلمانان تسلط پیدا کردند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار