رئیس اداره ورزش و جوانان گنبدکاووس با اشاره به توسعه فعالیت‌های ورزشی و تکاپوی جوانان برای پیشرفت، گفت: آمار نشان دهنده رشد گنبدکاووس در حوزه ورزش و جوانان است.

افزایش ۵ برابری خانه‌های ورزش روستایی/ ساخت هتل ورزش در گنبدکاووس ضروری است

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از فارس از گنبدکاووس، نام شهرستان گنبدکاووس در اذهان عمومی کشور در کنار جاذبه‌های تاریخی و توریستی‌اش بدون شک به دلیل گستردگی افتخارات و ظرفیت‌های ورزشی و قهرمانان به نامش است که به روشنی می‌درخشد و همواره مردم ایران اسلامی این شهرستان را به عنوان یکی از قطب‌های ورزشی کشور دانسته و با این نگاه به آن می‌نگرند.

در سالی که گذشت با وجود شیوع بیماری کرونا و تعطیلی‌های مکرر ورزشگاه‌ها و فعالیت‌های ورزشی گنبدی‌ها در چندین رشته ورزشی و در فعالیت‌های حوزه جوانان در سطح استان و کشور خوش درخشیدند که به همین سبب گفت‌وگویی صورت داده‌ایم با «حجت‌الله یوسفی» رئیس اداره ورزش و جوانان گنبدکاووس که مشروح آن را در ادامه مشاهده می‌کنید:

* ورزشکاران گنبدی در تیم‌های ملی می‌درخشند/ فعالیت ۱۰۰۰۰ ورزشکار سازمان‌یافته در گنبدکاووس

مهم‌ترین توفیقات ورزش گنبدکاووس را تشریح کنید.

یوسفی: حضور چندین نفر از بازیکنان گنبدی در تیم‌های ملی در رشته‌های مختلف، کسب عنوان قهرمانی لیگ برتر توسط بازیکن گنبدی در قالب تیم «رعد پدافندهوایی»، قهرمانی تیم والیبال بانوان در استان برای نخستین بار، حضور موفق تیم والیبال شهرداری گنبدکاووس با نیروهای بومی در مرحله دوم و حذفی لیگ برتر، کسب رتبه چهارم والیبال نشسته، کسب قهرمانی فوتبالیست‌های تمامی رده‌های سنی گنبدکاووس در سطح استان، چندین قهرمانی در رشته‌های رزمی از جمله کاراته در مسابقات بین‌المللی و ... از مهم‌ترین موفقیت‌های ما  بوده است که قطعا با بهبود شرایط بیماری کرونا بر اساس برنامه‌های ما به توفیقات بیشتری نیز خواهیم رسید.

تعداد ورزشکار سازمان‌یافته گنبدکاووس در حال حاضر چقدر است؟

یوسفی: در حال حاضر شهرستان گنبدکاووس دارای بیش از ۱۰ هزار نفر ورزشکار سازمان‌یافته دارای بیمه ورزشی است که این آمار در دو سال گذشته ۶ هزار و ۸۰۰ نفر بوده است و در سال جاری نیز با توجه به اهمیت سازماندهی و شناسایی ظرفیت‌ها به سرعت به آماری بالاتر خواهد رسید.

* جذب ۸۰ برابری اعتبارات حوزه جوانان/ همراهی مدیرکل جدید با فعالیت‌های فرهنگی

 آیا در حوزه جوانان نیز توانسته‌اید گامی موثر بردارید؟

یوسفی: دو شاخص مهم در حوزه جوانان بدون شک تعداد سمن‌ها و اعتبار جذب شده برای آنهاست که بعد از تصدی مسئولیت توسط بنده تعداد سمن‌ها از دو سمن به هفت سمن رسیده که ۱۰ سمن نیز در نوبت ثبت قرار دارند و از طرفی اعتبار جذب شده برای این سمن‌ها نیز با همکاری و همراهی مدیرکل جدید ورزش و جوانان با برنامه‌های فرهنگی جوانان بالغ بر ۸۰ برابر شده است که بی‌سابقه است که البته عملکرد سمن‌های ورزش در حوزه‌های مختلف و نقش‌آفرینی آنها در معادلات شهرستان نیز به شکل چشم‌گیری افزایش یافته است.

راه‌اندازی اتاق فکر جوان برای ایجاد بستر هم‌اندیشی میان جوانان برای نخستین بار نیز در زمان مدیریت بنده شکل گرفت که جلسات و اتفاقات خوبی نیز در این حوزه رخ داد.

مهم‌ترین برنامه‌های حوزه ورزش و جوانان در آینده چیست؟

یوسفی: در نظر داریم پس از حدود هشت سال مراسم تجلیل از قهرمانان شهرستان را برگزار کنیم، افزایش تعداد سمن‌ها و تیم‌های لیگ برتری، به اتمام رساندن پروژه‌های نیمه‌تمام عمرانی از جمله خانه‌های تخصصی ورزشی و تلاش برای ایجاد خوابگاه ورزشی مجهز از جمله برنامه‌های آتی ما در اداره ورزش و جوانان است.

خانه والیبال گنبدکاووس که در حال ساخت و اجراست از مجهزترین سالن‌های ورزشی شال کشور خواهد بود که در صورت تحصیص اعتبارات ملی و استانی قطعا می‌توانیم به زودی در کنار استخر سرپوشیده ورزش و جوانان شهرستان به بهره‌برداری برسانیم.

* حضور پررنگ ورزشکاران و جوانان در مقابله با کرونا/ آماده میزبانی مسابقات بین‌المللی هستیم

از فعالیت‌های مجموعه ورزش و جوانان در کمک به آسیب‌دیدگان کرونا راضی هستید؟

یوسفی: اداره ورزش و جوانان گنبدکاووس به همت هیئت‌های ورزشی و مخصوصا سمن‌های جوان بدون تردید بهترین عملکرد را در سطح استان داشته و بی‌شک از مجموعه‌های برتر کشور نیز خواهد بود، زیرا سمن‌های ما فقط در این ایام بالغ بر ۸ هزار بسته معیشتی، ۱۰ هزار پرس غذای گرم، بالغ بر ۱۲ هزار ماسک و دستکش توزیع کرده و در حوزه‌های علمی، آموزشی، اقتصادی و ... به کمک ستاد کرونا و مردم آمده‌اند.

برای میزبانی رویدادهای مهم ملی چه تدبیری اندیشیده‌اید؟

یوسفی: از زمانی که بنده مسئولیت اداره ورزش و جوانان را در شهرستان گنبدکاووس بر عهده گرفته‌ام رویدادهای مهمی را میزبانی کرده‌ایم که مسابقات انتخابی تیم ملی گورش، مسابقات بین‌المللی گورش با حضور چهار تیم خارجی، مسابقات قهرمانی بدمینتون کشور، مسابقات قهرمانی بدمینتون جوانان کشور، لیگ فوتسال ناشنوایان کشور، مسابقات قهرمانی تنیس روی میز پیشکسوتان ایران و برگزاری مجمع فدراسیون پرورش اندام کشور از این جمله است.

بدن شک با توجه به دارا بودن ظرفیت‌های خوب سالنی در رشته‌های مختلف توپی، رزمی و ... می‌توانیم در آینده نیز مسابقات بزرگی را میزبانی کنیم که البته افتتاح هتل‌های در حال ساخت گنبدکاووس نیز می‌تواند به این امر سرعت ببخشد.

* نیازمند پروتکل‌های کرونایی ویژه حوزه ورزش هستیم/ ضرر هنگفت باشگاه‌داران گنبدی در کرونا

نظرتان درباره تعطیلی باشگاه‌ها و سالن‌های ورزشی چیست؟

یوسفی: بدون تردید جامعه ورزش هم همچون سایر بخش‌های کشور از جمله بازار و اصناف، جامعه مذهبی و دینی، دانشگاه‌ها و مدارس و همه جامعه خود را مکلف به رعایت پروتکل‌ها و تصمیمات ستاد ملی کرونا می‌دانند اما درخواست ما این است که با توجه به رعایت بالای ورزشکاران و گذشت حدود ۱۴ ماه از شروع کرونا پروتکل‌های خاص و ویژه حوزه ورزش تهیه شود تا به هر تقدیر به نحوی فعالیت‌های ورزشی از تکاپو نییفتد و سلامتی جامعه نیز با مخاطره رو به رو نشود.

از طرفی همه می‌دانیم که باشگاه‌های ورزشی در این ایام ضررهای بسیار هنگفتی را متحمل شده‌اند ولی همواره همراه مردم و دولت بوده‌اند.

در سال جاری چه تیم‌هایی از گنبدکاووس در لیگ‌های برتر حضور خواهند داشت؟

یوسفی: پس از اعلام حمایت مجدد شهرداری گنبدکاووس از والیبال، این تیم قطعا در سال بعد در لیگ برتر حضور خواهد داشت، تیم والیبال نشسته آقایان گنبدکاووس نیز با حمایت شهرداری و بخش خصوصی در لیگ برتر حضور خواهد داشت، به صورت انفرادی نیز نمایندگانی در تیم‌های لیگ برتری بدمینتون، کاراته، کشتی و چندین رشته دیگر خواهیم داشت.

در تلاش هستیم با رایزنی صورت گرفته با بخش خصوصی بتوانیم رشته‌های دیگری را نیز برای حضور در لیگ برتر حمایت کنیم که نیازمند حمایت جدی مدیران و مسوولان هستیم.

* افزایش ۵ برابری خانه ورزش در روستاها/  تهیه سند جامع جوانان به همت سمن‌ها

نگاه شما به ورزش در روستاها چیست؟

یوسفی: بنده معتقدم ورزش باید در تک تک افراد جامعه به عنوان یک برنامه روزمره و حیاتی قرار بگیرد و از منظر قهرمانی نیز باید تاکید کرد که استعدادهی بسیار زیاد و گمنامی در رشته‌های مختلف در روستاها به سر می‌برند که به دلیل دیده نشدن از امکان رشد و افتخارآفرینی محروم شده‌اند.

در همین یکی دوسال اخیر تعداد خانه‌های ورزش روستایی را از سه خانه به ۱۵ خانه افزایش داده‌ایم، پیشرفت فیزیکی سالن «حاجی‌قوشان» از ۴۵ درصد به ۶۵ درصد رسیده، پس از سال‌ها آرزوی مردم روستای «کرند» و شهر اینچه‌برون برای داشتن زمین چمن مصنوعی را تحقق بخشیدیم و چندین کلنگ‌زنی بسیار بزرگ نیز در سطح روستاهای شهرستان صورت داده‌ایم که امیدواریم به زودی به مرحله اجرا برسد.

در حوزه تحقق بیانیه گام دوم انقلاب اقدامی صورت داده‌اید؟

یوسفی: ما در گنبدکاووس نخستین اداره‌ای بودیم که به صورت تخصصی با همکاری موسسه «آوای جوانان پویا» اقدام به تهیه سند جامع جوان شهرستان مبتنی بر بیانیه گام دوم انقلاب کردیم و در کنار آن هیئت‌های ورزشی ما مستند و مبتنی بر این بیانیه برنامه‌هایی را تدوین و اجرایی کرده‌اند.

حرف ناگفته دیگری اگر دارید، بفرمائید:

یوسفی: بنده ضمن تشکر از خبرگزاری فارس بابت توجه ویژه به حوزه ورزش و به ویژه جوانان یادآور می‌شوم که گنبدکاووس در هر دو حوزه ورزش و جوانان دارای ظرفیت‌های بی‌شماری است که در صورت حمایت و توجه می‌توانند همچون همیشه افتخارات بزرگی را برای میهن عزیزمان کسب کنند.

ارسال نظر

آخرین اخبار