نائب رییس خانه احزاب گلستان با تاکید بر ضرورت ترغیب مردم به حضور حداکثری در انتخابات خرداد امسال از نامزدهای کسب کرسی ریاست جمهوری خواست برای جلب نظر مردم و رسیدن به این مسوولیت، وعده‌های غیرواقعی و بی‌اساس ندهند.

نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری وعده غیرواقعی به مردم ندهند

به گزارش گلستان ۲۴؛ صائب حجتی روز شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: برگزاری انتخابات و رای گیری مستمر از مردم، ظرفیت ارزشمندی است که تداوم آن منجر به تقویت همه جانبه نظام جمهوری اسلامی می شود.

وی افزود : حضور و مشارکت مردم، امنیت و قدرت نظام را در داخل کشور افزایش داده و موجب بهبود اثر بخشی و اثر گذاری ایران در تحولات بین المللی و مجامع خارجی می شود .

این فعال سیاسی اصولگرای گلستان ادامه داد : انتخابات ریاست جمهوری پیش‌رو به دلیل شرایط دشوار اقتصادی ناشی از تحریم و آسیب های ناشی از شیوع کرونا، از اهمیت ویژه ای برخوردار است که انتخابات درست مردم می تواند موجب بهبود این شرایط و کاهش حداکثری مشکلات و نارسایی ها شود.

وی گفت : مشکلات موجود می تواند به ناامیدی مردم و فراری دادن رای دهندگان از صندوق های رای منجر شود و از طرف دیگر در صورت فراهم بودن شرایط یک انتخاب درست با حضور نامزدهای موثر و دارای وجهه قابل قبول، انگیزه مردم برای حضور در پای صندوق های رای و انتخاب آگاهانه و منطقی را افزایش دهد.

حجتی گفت : افزایش مشکلات مردم در بخش های اقتصادی و معیشتی، موجب حس بی انگیزگی برای شرکت در انتخابات شده که لازم است با تزریق امید و ایجاد بستر اعتمادزایی، از تداوم احساس عدم اعتماد و اطمینان به دولتمردان جلوگیری کرد.

این فعال سیاسی ادامه داد: اگر چه بروز مشکلات اقتصادی و معیشتی موجب کاهش انگیزه شرکت در انتخابات شده اما مردم ایران همواره ثابت کرده اند که در گذرگاه های سختی که کشور به حضور حداکثری آن ها احتیاج دارد، بدون توجه به مشکلات و نارسایی ها برای تداوم پایداری نظام مقدس جمهوری اسلامی در صحنه ها حاضر می شوند.

وی اظهار داشت: برای آنکه بتوانیم به شرایط مطلوب و آرمانی رسیده و زندگی مطلوب و با عزت تری برای خود و فرزندان مان ترسیم کنیم باید حضور فعال و آگاهانه در انتخابات داشته باشیم و با انتخاب درست و برآمده از برنامه ریزی، منتظر حل معضلات کشور باشیم.

نائب رییس خانه احزاب گلستان به ویژگی های افرادی که قصد ورود به عرصه انتخابات ریاست جمهوری را دارند اشاره کرد و افزود: کسانی باید پا به عرصه این رقابت بگذارند که قبل از ثبت نام، ابتدا شرایط و اختیارات مندرج در قانون اساسی را مطالعه کنند تا بییند که آیا با این دایره اختیارات توان حل مشکلات کشور را دارند یا خیر.

حجتی ادامه داد: کاندیدای احراز پست ریاست جمهوری باید با تکیه بر اختیارات قانونی به مردم وعده بدهند و نباید با بیان قول‌های کذب و غیرقابل اجرا جامعه را فریب داده و اعتماد عمومی به مسوولان نظام مقدس جمهوری اسلامی را خدشه دار کنند.

 وی درخصوص اهمیت مقابله با فساد در دولت آینده گفت: پرچم مقابله با فساد باید در اختیار کسانی باشد که خودشان از آن مبرا باشند چرا که سپردن این مسوولین سنگین به کسانی که در سابقه مدیریتی آن‌ها سابقه فساد و ناپاکی ثبت شده باشد عاقلانه نیست.

نائب رییس خانه احزاب گلستان در خصوص چرایی بی رغبتی نخبگان جامعه برای کاندیداتوری در انتخابات شوراهای شهر و روستا و رابطه آن با حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رای اظهارداشت : عملکرد اعضای شورای اسلامی برخی شهرها و ناتوانی در عمل به وعده ها سبب شد انگیزه حضور نخبگان برای حضور در این رقابت سیاسی کاهش یابد .

 وی ادامه داد : کناره گیری و یا عدم استقبال فعالان اجتماعی و سیاسی از حضور در رقابت شورای شهر و روستا دلایل زیادی دارد که مهمترین آن کارکرد ضعیف و دور از انتظار برخی شوراهای اسلامی برخی شهر و روستاها در دوره پنجم است.

حجتی افزود: دستگیری تعداد یا همه اعضای شورا در برخی شهرها و انحلال این پارلمان شهری در برخی مناطق سبب شد افرادی که دارای نگرش عمیق تری هستند برای حضور در این میدان سیاسی دچار تردید شده و در نهایت قید حضور در این رقابت و میدان خدمت به شهر و روستا را بزنند .

وی گفت : پیچیدگی روابط سایر نهادها با شورا و کاهش منابع مالی و درآمدی ناشی از شرایط سخت اقتصادی کشور و شیوع کرونا سبب شد برخی نخبگان به این نتیجه برسند که اگر وارد شورا شوند اثر بخشی مطلوبی نخواهند داشت.

 حجتی افزود : در انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا گرایش های محلی و قومیتی همچنان برجسته است که اگر امکان ثبت نام تعداد بیشتری از نخبگان فراهم می شد، امکان رای دهی بر اساس آشنایی فامیلی و طایفه ای تا حد زیادی کاهش می یافت.

 نائب رییس خانه احزاب گلستان در خصوص عوامل تاثیر گذار افزایش مشارکت مردم در انتخابات گفت : شیوع کرونا و محدودیت های اجتماعی ناشی از آن، امکان برگزاری تجمعات و جلسات از کاندیداها را گرفته و در این شرایط نامزدها مشغول محتواسازی هستند تا حسب سلیقه و شرایط، از شبکه های اجتماعی و فضای مجازی برای معرفی خود استفاده کنند.

وی اظهار امیدواری کرد که با فراهم کردن بسترهای لازم برای یک انتخات قانونی با حضور همه جریانات سیاسی، شاهد رای گیری قانونمند و سالم همراه با انتخاب افراد سالم و توانمند به خصوص در مسند ریاست جمهوری باشیم.

انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر، روستا و عشایر همزمان با سیزدهمین دوره رییس جمهوری، دومین میان دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و نخستین میاندوره‌ای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۲۸ خردادماه امسال برگزار می‌شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار