معاون آبزی پروری اداره کل شیلات گلستان از پیش بینی تولید حدود ۲ هزار تن میگو در استان خبر داد.


پیش بینی تولید حدود ۲ هزار تن میگو در گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، سقلی معاون آبزی پروری اداره کل شیلات گلستان گفت: امسال نزدیک به هزار و ۳۲۰ هکتار از مزارع مجتمع پرورش میگو گمیشان زیرکشت میگو می‌روند که برای حدود ۸۰۰ نفر به طور مستقیم و دو برابر این رقم به طور غیر مستقیم اشتغال زایی می‌شود.

او ادامه داد: با توجه به دستورالعمل‌های صادره کمیته فنی الزامات بهداشتی، مزارع دارای نرسری (نوزادگاهی) می‌توانند برای هر هکتار بین ۲۵۰ تا ۳۵۰ هزار قطعه و مزارع بدون نرسری برای هر هکتار ۱۵۰ هزار قطعه، ذخیره سازی بچه میگو انجام دهند.

سقلی گفت: امسال نیاز مجتمع پرورش میگو گمیشان نزدیک به ۲۰۰ میلیون قطعه بچه میگو است که با توجه به وجود یک مرکز تکثیر در استان، بخشی از این نیاز به میزان حدود ۵۰ میلیون قطعه می‌تواند از سوی این مرکز تامین شود.

معاون آبزی پروری شیلات گلستان گفت: ایجاد مراکز نرسری در مزارع پرورش میگو از اهمیت بسیار بالایی در میزان بازماندگی بچه میگو برخوردار است به این دلیل که با توجه به شرایط طبیعی استان، در ماه‌های انتقال و ذخیره سازی بچه میگو (فروردین و اردیبهشت) که دمای استان به زیر ۲۲ درجه می‌رسد، نیاز گونه وانامی میگو برای تحمل شرایط بیرونی، به دمای ۲۵ درجه است که این شرایط در استخر‌های نرسری برای میگو‌ها فراهم می‌شود.

او گفت:پیش بینی می‌شود امسال بین ۲ هزار تا ۲ هزار و ۳۰۰ تن میگو در استان تولید شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار