معاون آبزی‌پروری شیلات استان گلستان گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال از مزارع و آب‌بندان‌های استان گلستان بیش از 22 هزار تن ماهی گرمابی صید شود.

پیش‌بینی صید بیش از 22 هزار تن ماهی از مزارع و آب‌بندان‌های گلستان/ ارسال ماهی‌تمیز شده با تیپاکس به سراسر کشور

به گزارش گلستان ۲۴؛ محمود سلقی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار کرد: استان گلستان در تولید ماهیان گرمابی رتبه چهارم کشور را به خود اختصاص داده است، ماهی استان به تمام نقاط کشور از جمله استان‌های مازندران، گیلان و تهران ارسال می‌شود.

وی در خصوص اشتغالزایی مردم استان در تولید و پرورش ماهی تصریح کرد: در تولید ماهیان گرمابی استان گلستان رتبه چهارم کشور را دارد و اشتغال مستقیم بالغ بر ۶ هزار و ۳۰۰ نفر در این زمینه در استان ایجاد شده است.

* ماهی صید شده در استان به صورت رایگان و بهداشتی تمیز می‌شود/ برآورد می‌شود که ۶ هزار و ۵۰۰ تن ماهی از مزارع و آب‌بندان‌ها برداشت شود

معاون آبزی‌پروری شیلات استان گلستان افزود: ماهی صید شده در استان به صورت رایگان و بهداشتی تمیز می‌شود و از طریق پیک به وسیله تیپاکس به نقاط مختلف کشور ارسال می‌شود.

سلقی با اشاره به اینکه سطح کشت ماهی در شهرستان آق قلا حدود ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار است، ابراز کرد: برآورد می‌شود که ۶ هزار و ۵۰۰ تن ماهی از مزارع و آب‌بندان‌ها برداشت شود.

* بالغ بر ۷۵۰ مزرعه پرورش ماهیان گرمابی در سطح ۶ هزار و ۳۰۰ هکتار در استان گلستان وجود دارد/  بیش از ۲۲ هزار تن ماهی گرمابی از مزارع و آب‌بندان‌های استان گلستان صید می‌شود

وی با بیان اینکه در استان گلستان بالغ بر ۷۵۰ مزرعه پرورش ماهیان گرمابی در سطح ۶ هزار و ۳۰۰ هکتار وجود دارد، گفت: حدود ۵۰۰ حلقه چاه برای پرورش ماهیان گرمابی برای ایجاد آب‌بندان در نظر گرفته شده است تا کشاورزان از آن استفاده بهینه کنند.

معاون آبزی‌پروری شیلات استان گلستان گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال از مزارع و آب‌بندان‌های استان گلستان بیش از ۲۲ هزار تن ماهی گرمابی صید شود.

به گفته سلقی براساس تفاهم‌نامه‌ای که شیلات با سپاه نینوا استان گلستان و بنیاد برکت برقرار شده 70 تا 120 میلیون تومان پیش‌بینی شده در قالب تسهیلات کم‌بهره در اختیار بهره‌برداران قرار بگیرد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار