رئیس اداره سنجش اداره کل آموزش و پرورش استان گلستان، از نحوه برگزاری امتحانات خرداد ماه پایه نهم و دوازدهم دوره اول و دوم آموزش متوسطه در سال تحصیلی 1400-1399 خبرداد.

نحوه برگزاری امتحانات خرداد ماه پایه نهم و دوازدهم دوره اول و دوم آموزش متوسطه در سال تحصیلی 1399-1400

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش گلستان احمد قندهاری رئیس اداره سنجش آموزش و پرورش استان در خصوص نحوه برگزاری امتحانات خرداد ماه سال تحصیلی 1400-1399، در دوره های تحصیلی متوسطه اول و متوسطه دوم در پایه های نهم و دوازدهم سال تحصیلی جاری توضیحاتی ارائه داد.

رئیس اداره سنجش آموزش و پرورش استان اظهارداشت: با توجه به اینکه امتحانات آزمون‌های پایه نهم و دوازدهم از ۲۷ اردیبهشت تا ۲۴ خرداد به‌ صورت حضوری برگزار خواهند شد افزود: به طور کلی شیوه‌نامه‌های امتحانات حضوری از قبل ابلاغ شده است و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

قندهاری گفت: برای برگزاری این امتحانات و به منظور حفظ سلامت دانش‌آموزان و عوامل اجرایی به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شده است که دانش‌آموزان در گروه‌های مجزا در جلسات امتحان حاضر می‌شوند و تعداد حوزه‌های برگزاری امتحانات نسبت به شرایط عادی، افزایش بسیاری دارد به طوری‌که دانش‌آموزان با فاصله 1-8الی 2 متراز یکدیگر و در فضایی مناسب که از تهویه کافی برخوردار است روی صندلی قرار می‌گیرند.

 وی تصریح کرد: حفظ سلامت دانش‌آموزان در برگزاری امتحانات حضوری پایه نهم و دوازدهم، اولویت اصلی وزارت آموزش و پرورش و از اهمیت فوق العاده‌ای برخوردار است و این امتحانات مطابق ضوابط و مقررات ستاد ملی مقابله با کرونا، برگزار خواهد شد.

قندهاری افزود: حدودا 13000 دانش آموز در 148 حوزه در سراسر استان گلستان در امتحانات نهایی شرکت می کنند؛ طراحی سؤالات نیز بر مبنای آموزش در شرایط قرمز شیوع بیماری کرونا انجام شده است. سؤالات هماهنگ پایه نهم برای هر منطقه به صورت مجزا طراحی می‌شود و دانش‌آموزان پایه نهم در مدرسه خود امتحان می‌دهند.  

وی افزود: آموزش و پرورش با حداکثر توان خود و جلب همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی کشور در برگزاری ایمن امتحانات خرداد ماه و حفظ سلامتی دانش‌آموزان تلاش می‌کند؛ در همین راستا مکاتباتی با مرکز بهداشت و معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی، شرکت آب و فاضلاب و همچنین شرکت توزیع نیروی برق استان انجام گرفته است.

مراقبین بهداشت و سلامت، دانش‌آموزان و عوامل اجرایی را هنگام ورود، تب سنجی و غربالگری می‌کنند و بر استفاده از ماسک و رعایت موارد بهداشتی در تمام مدت نظارت دارند؛گروه‌بندی و ساماندهی دانش‌آموزان در حوزه‌های اجرا به نحوی است که هنگام ورود و خروج ازدحام ایجاد نشود

نظافت و گندزدایی اماکنی که مورد استفاده قرار خواهند گرفت، انجام شده و پس از هر امتحان نیز انجام می‌شود؛ مواد شوینده و ضدعفونی کننده در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرد و برای اطمینان، تعداد کافی ماسک نیز پیش‌بینی شده است

 سایر اقدامات بهداشتی براساس پروتکل‌های جدید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعمال خواهد شد و ناظرین بهداشت و سلامت اعزامی از سوی آموزش و پرورش، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، بر اجرای کامل این پروتکل‌ها در تمام حوزه‌های برگزاری امتحانات نظارت خواهند کرد.

ارسال نظر

آخرین اخبار