در دیدار مسوولان ارشد شهرستان گنبدکاووس با رسانه‌ها و اهالی مطبوعات بر ایجاد اتاق شیشه‌ای انتخابات تاکید و مقرر شد دوره امنیت در رسانه ویژه خبرنگاران اجرایی شود.

وعده مسوولان به رسانه‌های گنبدی/ از ایجاد اتاق شیشه‌ای انتخابات تا برگزاری دوره امنیت در رسانه

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از فارس از گنبدکاووس، بدون شک بزرگترین رویداد پیش‌روی همه ما در ایران اسلامی در ماه‌های آتی، برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در اواخر خردادماه آینده است. رخدادی که چشم تمامی جهانیان اعم از دوستان و دشمنان این نظام به آن دوخته شده و بدون تردید موضوع مشارکت حداکثری مردم و همچنین حفظ یکپارچگی ملی و دینی از مهم‌ترین دغدغه‌های مدیران و حتی مردم است.

به همین منظور نشستی میان اعضای شورای تامین شهرستان گنبدکاووس با خبرنگاران، اهالی رسانه و مطبوعات و فعالان فضای مجازی این شهرستان در فرمانداری گنبدکاووس با هدف هم‌اندیشی پیرامون بایدها و نبایدهای حوزه رسانه در انتخابات آتی برگزار شد.

* راه‌اندازی اتاق شیشه‌ای انتخابات در گنبدکاووس/ شفافیت و سلامت اولویت نخست مجریان انتخابات

فرماندار شهرستان گنبدکاووس در این نشست با اشاره به اینکه گنبدکاووس در طول سال‌های متمادی در انتخابات مختلف با حضور حداکثری مردمش زبانزد عام و خاص بوده است، اظهار کرد: در انتخابات آتی نیز رسالت همه ما تلاش برای حضور پرشور و مشارکت حداکثری مردم در انتخاباتی سالم، آرام و همراه با عزت و سربلندی است.

عبدالقدیر کریمی با بیان اینکه مشارکت بالا قطعا از دریچه درک بالا و واقع‌بینی مردم محقق خواهد شد، افزود: خواسته ما از شما رسانه‌ها و اهالی مطبوعات این است که امید و انگیزه را به کالبد جامعه بدمید و نگذارید نقشه‌های شوم دشمنان برای ناامید کردن مردم به فرجام برسد که قطعا هم نخواهد رسید.

وی از راه‌اندازی اتاق شیشه‌ای انتخابات با هدف شفافیت و سلامت کامل تمامی فرآیند برگزاری انتخابات با حضور اهالی رسانه و خبرنگاران خبر داد و خاطرنشان کرد: ما انتخابات را مظهر اراده ملت و امانت بزرگ مردمی می‌دانیم که برای این نظام و انقلاب خون داده‌اند.

* ضرورت تولید علم در بستر رسانه/ تشکیل شعب ویژه رسیدگی به تخلفات انتخاباتی

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان گنبدکاووس نیز در این نشست با اشاره به اینکه مهم‌ترین نقش رسانه در جامعه آگاهی بخشی است، ادامه داد: این آگاهی‌بخشی باید منتج به ایجاد علم و یا نشر آن شود زیرا در غیر این صورت یعنی مسیر آگاهی‌بخشی ما دچار انحراف شده است.

سیدخسرو خلیلی با ضروری دانستن حرکت رسانه‌ها بر روی ریل ساختارهای دینی، فرهنگی و اجتماعی نظام و کشور، ادامه داد: شناخت هنجارها و ارزش‌های جامعه و حرکت اخلاق‌مدارانه با وجدانی بیدار به شرع، عرف و قانون می‌تواند تضمین‌کننده موفقیت رسانه‌ها در انجام رسالت خطیر آنها دارد.

وی با تاکید بر اینکه خواسته ما از رسانه‌ها آگاهی‌بخشی در خصوص ارزش‌هاست، خاطرنشان کرد: وقتی مردم به ارزش‌ها و هنجارهای یک جامعه به ویژه در مواقعی که فضا غبارآلود است پی ببرند بدون شک با درک درست شرایط حساس کشور در برابر حربه‌های دشمن نیز سربلند بیرون خواهند آمد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان گنبدکاووس از تشکیل شعب ویژه رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در دادسرای عمومی و انقلاب این شهرستان خبر داد و گفت: تلاش عمده ما متمرکز بر حوزه پیشگیری است اما در صورت بروز جرائم و تخلفات انتخاباتی مطابق با قانون بررسی و برخورد لازم را صورت خواهیم داد هر چند معتقدیم قانون موخر بر اخلاق، شرع، عرف و وجدان است.

 

* برگزاری دوره تخصصی امنیت در رسانه/ دوقطبی‌سازی مذموم و دشمن شادکن است

رئیس اداره اطلاعات شهرستان گنبدکاووس نیز با اشاره به اینکه باید اینگونه جلسات در طول سال تکرار شود، تصریح کرد: ما رسانه‌ها را یار صمیمی خود دانسته و معتقد هستیم با کمک شما می‌توانیم برای امنیت و آسایش مردم عزیزمان گام‌های محکمی برداریم.

واعظی با تاکید بر اینکه یک تیم رصد و تائید محتوا در حوزه رسانه‌ها در ایام انتخابات باید با حضور نخبگان رسانه‌ای شهرستان تشکیل شود، افزود: این تیم می‌تواند مرجعی برای صدور و تائید وثوق اخبار در ایام حساس بوده و مانع از انتشار اخبار کذب و فاقد صحت در فضای رسانه‌ای شود.

وی با بیان اینکه یک دوره تخصصی آشنایی با مسائل امنیتی در حوزه رسانه را با حضور کارشناسان اداره اطلاعات برگزار خواهیم کرد، خاطرنشان کرد: خواسته ما این است که در این شرایط و ایام حساس مراقب افراد ناشناس در فضای مجازی، یادداشت‌های مشکوک، اخبار فاقد مرجع خبری مورد وثوق و توئیت‌ها و اکانت‌های فیک باشید.

رئیس اداره اطلاعات شهرستان گنبدکاووس با انتقاد از تلاش مذموم برخی معدود برای دوقطبی‌سازی در سطح شهرستان، ادامه داد: خواسته ما از همه رسانه‌ها این است که با دقت در طراحی عملیات رسانه‌ای خود به امیدبخشی به مردم توجه ویژه‌ای داشته باشند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار