فرماندار گالیکش در جلسه شورای زکات شهرستان گفت: نماز زیرساخت زکات است و بخش اعظمی از مشکلات مردم نیز از محل پرداخت زکات حل خواهد شد.

پرداخت زکات بخش اعظمی از مشکلات مردم را مرتفع می‌سازد

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از روابط عمومی فرمانداری گالیکش، احمد تجری‌مفرد فرماندار شهرستان در جلسه شورای زکات شهرستان که با حضور امام جمعه و سایر اعضای این شورا در محل سالن جلسات فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: امروزه با افزایش سطح تکنولوژی و بسترهای مجازی نظیر شبکه‌های اجتماعی و سایر ابزار موجود در این حوزه، جوانان تا حدودی از فریضه نماز فاصله گرفته‌اند.

فرماندار گالیکش افزود: تمام تلاش دشمن این است که اعتقادات جوانان را نشانه رود و آنها را از نماز دور کند و این موضوع یکی از مشکلات و آسیب‌های جوامع اسلامی است.

تجری‌مفرد تصریح کرد: ادارات و دستگاه‌های اجرایی باید در جهت نهادینه شدن فرهنگ نماز و اقامه نماز در ادارات بطور جدی و دقیق تلاش نمایند. چرا که جدی گرفتن بحث نماز، مسئله زکات را نیز حل می‌کند.

وی ادامه داد: تلاش و همکاری روحانیون، کشاورزان، دهیاران و شوراهای اسلامی در مسئله زکات در روستاها بسیار تاثیر گذار است. لذا باید تمهیداتی در نظر گرفته شود تا زکات جمع‌آوری شده در بین فقرا و نیازمندان همان روستا توزیع گردد.

فرماندار گالیکش خاطرنشان ساخت: از جمله مزایای دیگر جمع‌آوری زکات مشارکت در کارهای عمرانی نظیر ساخت خانه عالم، مسجد و اقدامات فرهنگی و غیره می‌باشد.

تجری‌مفرد تاکید کرد: بخشداران با همراهی و همکاری سپاه، دهیاری‌ها و شوراهای اسلامی نسبت به تشکیل شورای زکات در سطح روستاها اقدامات لازم را به عمل آورند و سازمان تبلیغات اسلامی نیز در خصوص ترویج فرهنگ نماز و زکات و اهمیت دادن به این مسئله باید در سطح شهرستان فعالیت نمایند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار